La Salonul Auto de la Paris, producătorul nr.1 mondial de automobile premium a dezvăluit versiunea ecologică a proaspetei generaţii Seria 7. Limuzina a fost denumită Active Hybrid şi este deocamdată un prototip, care are la bază tehnologia implantată pe X6 Active Hybrid, vehicul prezentat anul trecut la Frankfurt, şi se remarcă prin nivelul diminuat la emisiilor şi eficienţa consumului.
Grupul propulsor al sedanului de clasă mare include o unitate V8 pe benzină de 4.4 litri ce generează 407 cai putere - disponibil pe versiunea 750i şi un motor electric ce dezvoltă 20 de cai putere şi un cuplu maxim de 210 Nm. Potrivit informaţiilor comunicate de inginerii BMW, comparativ cu modelul obişnuit, versiunea ActiveHybrid consumă cu până la 15% mai puţin carburant. Sistemul hibrid este rodul colaborării manufacturierului german cu Daimler, Chrysler şi General Motors la dezvoltarea tehnologiilor de propulsie alternativă.
Noul model hibrid înglobează o unitate electrică montată lângă cutia de viteze ce asistă propulsia maşinii la viteze mici de deplasare, dar în acelaşi timp susţine motorul pe benzină când acesta are nevoie de un plus de putere.
BMW intenţionează să aducă pe piaţă şi o versiune de serie, ca răspuns la anunţul făcut de Mercedes. Estimările companiei arată că modelul de uzină Seria 7 Active Hybrid ar putea fi comercializat spre sfârşitul anului viitor sau începutul lui 2010. Modelul BMW va rivaliza cu Mercedes S400 BlueHybrid.