Saab a avut cu ce se mândri la ultimul mare eveniment al anului rezervat industriei auto. Scandinavii au ţinut să demonstreze că imaginaţia şi inovaţia nu i-au părăsit, iar revoluţiile în materie de design nu sunt doar apanajul colegilor de breaslă italieni, francezi, nemţi sau japonezi.
Conceptul 9-X Air, versiunea cu acoperiş mobil a conceptului 9-X BioHybrid, a făcut senzaţie, acesta fiind privit ca una din cele mai interesante propuneri venite din partea nordicilor. Studiul prefaţează viitorul model de serie 9-1 cabrio ce va debuta pe pieţele europene în anul 2009 şi se evidenţiază prin silueta distinctivă şi montanţii proeminenţi ai spatelui pe care se aşează pavilionul din material textil. Spaţiul vitrat care protejează habitaclul este un alt element nou în peisajul decapotabilelor contemporane. Prin îmbinarea acestor două soluţii inovative Saab doreşte să revoluţioneze segmentul cabrioletelor, conferind un aspect unic.
Maşina este propulsată de un motor turbo de ultimă generaţie, cu tehnologie hibridă, capabil să dezvolte performanţe excelente din punct de vedere dinamic, având un consum moderat şi un impact minim asupra mediului. Agregatul cu o cilindree de 1400 cmc poate funcţiona cu bioetanol (E85) pe energia electrică furnizată de un set de acumulatori litiu-ion sau prin utilizarea ambelor motoare, termic şi electric. Puterea cumulată a motorului hibrid este de 200 CP şi un cuplu maxim de 280 Nm. Potrivit informaţiilor furnizate de producător, unitatea de 1.4 litri asigură cabrioletului un demaraj de la 0 la 100 km/h în 8.1 secunde, în timp ce viteza de top atinge 231 km/h.
Deşi este un model din clasa subcompactă, 9-X Air a fost proiectat pentru oferi spaţiu suficient cât într-un model cu o clasă mai sus. Organizarea atentă a habitaclului dar şi dimensiunile exterioare - lungime 4.430 mm, lăţime 1.390 mm, înălţime 1.830 mm, au contribuit din plin la maximizarea confortului pentru pasageri. Exteriorul se remarcă prin desenul original al jantelor de 21 de inch, gurile de aer alungite şi stopurile care încadrează spatele maşinii.
Interiorul pentru patru persoane este garnisit cu sisteme multimedia prezente la tot pasul iar pe planşa de bord în apropierea panoului comenzilor pentru şofer se află două ecrane unde pot fi vizualizate imagini provenite de la o cameră video.
Conceptul a fost prezentat în premieră absolută la Paris, cu ocazia împlinirii celor 25 de ani de la lansarea primei decapotabile Saab.