Lamborghini şi-a mediatizat singura premieră mondială într-o manieră des uzitată astăzi de majoritatea constructorilor. Totul a început de la un banal teaser şi a continuat cu alte trei, misterul fiind elucidat abia după ce a fost prezentat modelul la Salonul Auto de la Paris.
Se numeşte “Estoque” şi este un studiu ce anticipează un sedan supersport. Denumirea vine de la sabia pe care o folosesc matadorii în luptele cu tauri şi nu a fost aleasă la întâmplare, aceasta simbolizând arma cu care italienii îşi vor răpune rivalii.
Estoque pare să fie pentru clasa bolizilor, ceea ce Mercedes CLS reprezintă pentru segmentul premium, un vârf de lance, un model cu o personalitate distinctă. Conceptul în sine este o premieră absolută, acesta fiind primul din istoria constructorului ce beneficiază de o caroserie în patru uşi.
Excentricul Estoque dispune de un motor amplasat frontal, interior de patru locuri şi portbagaj spate, soluţii pe care italienii le-au abandonat în 1978, odată cu retragerea legendarului Espada. La fel ca marea majoritatea bolizilor lansaţi în ultima perioadă, sedanul are tracţiune integrală. Specialitatea casei - propulsorul, este aceeaşi bijuterie care animă versiunea Gallardo LP 560-4, ceea ce înseamnă că sub capotă se află unitatea V10 de 5.2 litri care furnizează 560 de cai putere şi pompează spre axele maşinii 540 Nm la 6500 rpm. Pe viitor, se intenţionează şi introducerea unei versiuni economice, Lamborghini luând în calcul amplasarea unui motor hibrid format dintr-o unitate V8 supraalimentată şi un motor electric. Nu este exclus nici un propulsor diesel, cel mai potrivit fiind unitatea V12 TDI de 500 CP preluat de la Audi Q7.
Din punct de vedere estetic, prototipul încarnează linia unui sedan cu umerii spate de coupe sportiv, o combinaţie care i-a fascinat pe Aston Martin şi Porsche, fabricanţi care se pregătesc să dea replica italienilor din SantAgata Bolognese. Exteriorul păstrează tiparul ultimelor modele Lamborghini, peninsularii accentuând agresivitatea maşinii prin combinaţia de suprafeţe plane cu unghiurile ascuţite. La partea frontală Estoque poate fi foarte uşor confundat cu Reventon, însă designul capotei şi farurile te ajută să faci imediat diferenţa. Spatele afişează stopuri cu tehnologia LED, un difuzor din fibră de carbon şi eşapament montat central. Printre elementele care personalizează exteriorul sunt şi jantele fumurii de 22 inch pe faţă şi 23 de inch pe spate, oglinzile laterale de formă triunghiulară şi drapelul Italiei lipit pe aripile maşinii.
Estoque este în viziunea creatorilor lui, maşina perfectă de zi cu zi care oferă confortul unei limuzine de top, dinamica unui supercar şi exclusivismul unui vehicul italian. Conceptul ce măsoară 5,15 m lungime, 2 m lăţime, 1,35 m înălţime şi dispune de un ampatament de 3,01 metri, pare să fie pregătit pentru producţia de serie, iar surse din interior spun că nu avem şanse să -l vedem pe şosele mai devreme de 2010.