Toyota şi-a încărcat din nou bateriile pentru a ataca în forţă segmentul crossover. Adevărata ofensivă va porni abia anul viitor, când noul Urban Cruiser va fi liber să circule pe drumurile publice din toată Europa. Până atunci, japonezii se mulţumesc să arate şi să explice celor veniţi la Salonul Auto de la Paris cine este fratele mai mic al celebrului RAV4.
Noul Urban Cruiser beneficiază de o caroserie în cinci uşi iar dimensiunile sale compacte - 3.930 mm lungime, 1.725 mm lăţime, 1,540 mm înălţime şi ampatamentul de 2.460 mm - îl recomandă ca un excelent automobil de oraş.
Derivat din conceptul cu acelaşi nume, noul crossover este creionat diferit faţă de RAV4, sub care este poziţionat în gamă. Capota scurtă, profilul musculos al părţii frontale, linia simplă a spatelui şi montanţii groşi pe care se aşează pavilionul şi marcajele din plastic aplicate pe praguri şi spoilere, constituie elementele care nuanţează trăsăturile de bază ale celui mai mic membru din familia de modele SUV concepute de Toyota. Jantele din aliaj de 16 inch şi eleronul încorporat în plafon completează imaginea unui crossover modern şi practic.
Interiorul este gândit să ofere maximum de confort şi spaţiu pasagerilor, dar şi protecţie pe măsură. În caz de impact, cabina poate absorbi şocurile graţie sistemului Minimal Intrusion Cabin System dezvoltat de Toyota. Habitaclul poate găzdui patru persoane adulte şi este garnisit cu materiale plastice si tapiserie de calitate, în timp ce bordul de culoare argintie adaugă farmec şi dă un plus de personalitate.
Tot la capitolul siguranţă, Urban Cruiser nu duce lipsă de sisteme avansate de securitate activă şi pasivă, ceea ce face ca modelul japonez să fie la momentul lansării cel mai sigur din segmentul în care activează. Printre dotările de bază amintim sistemele de asistenţă la frânare şi ABS, distribuţia electronică a forţei de frânare (EBD) şi sistemul de control al stabilităţii (VSC) care acţionează împreună cu controlul tracţiunii (TRC).
Ca orice alt vehicul recreaţional, Urban Cruiser încearcă să depăşească pretenţiile obişnuite. Pe lângă spaţiul generos, acesta dispune de un volum de stocare pentru bagaje ce măsoară 314 litri şi poate atinge o valoare maximă de 749 litri când se rabatează scaunele din spate. Urban Cruiser va intra pe piaţă de anul viitor, clienţii având posibilitatea de a alege între modelul cu o configuraţie 4x4 şi cel cu tracţiune faţă, ambele echipate cu cutii manuale în şase trepte. Primul va utiliza un propulsor diesel de D-4D de 1.4 litri, capabil să genereze 90 de cai putere şi un cuplu de 205 Nm disponibil între 1.800 şi 2.800 rpm. Propulsorul echipat standard cu filtru de particule (DPF) ajută ca plafonul emisiilor de noxe să nu depăşească 133 g/km de dioxid de carbon. Spre deosebire de vehiculul cu sistem AWD (tracţiune integrală), versiunea cu tracţiune exclusiv anterioară va fi animată de motorul pe benzină Dual VVT-i de 1.33 litri ce dezvoltă 100 cai putere şi un cuplu maxim de 132 Nm. Pentru a corespunde în termeni de eficienţă cu unitatea pe motorină, Toyota a echipat modelul pe benzină cu sistemul Stop & Start disponibil în echiparea standard. Prezenţa acestei tehnologii face ca nivelul emisiilor să atingă 130g/km.
Urban Cruiser va rivaliza cu două modele construite pe aceeaşi platformă şi care se bucură de o largă apreciere din partea cumpărătorilor: Fiat Sedici şi Suzuki SX4. Vânzările noului crossover Toyota vor începe în luna mai 2009.