Dacia poate considera Parisul a doua sa casă. În urmă cu patru ani aici a fost prezentat pentru prima oară noul Logan, cunoscut ca „modelul de 5.000 de euro”, maşina care a schimbat pentru totdeauna destinul mărcii româneşti. Tot la Paris, dar în 2006, a fost lansat oficial şi versiunea de familie denumită MCV sau Multi Convivial Vehicle.
Ţinând cont de faptul că modelul MCV atrage cei mai mulţi clienţi în Europa de Vest, în special în Franţa, locaţia aleasă pentru debutul versiunii restilizate nu este deloc întâmplătoare. Neobişnuită, dar de înţeles este introducerea variantei Facelift după numai doi ani de la lansarea maşinii de familie Logan MCV (octombrie 2006), mai ales că sedanul revizuit estetic se află de câteva luni bune pe piaţă. Dacia a reuşit să comercializeze până în prezent aproape 150.000 de unităţi MCV, ceea demonstrează succesul de care s-a bucurat vehiculul în întreaga lume.
Versiunea facelift se va comporta ca un supliment nutritiv, aceasta urmând să crească numărul de exemplare vândute şi să întărească poziţia pe piaţă a constructorului român. Operaţiunea de cosmetizare păstrează reţeta aplicată berlinei Logan. Interiorul este adus de pe Sandero, comenzile sunt acum mai la îndemâna şoferului, iar aici sunt incluse planşa de bord, consola, panelul portierelor cu mânere mai ergonomice şi baghetele decorative elegante. Coloana de direcţie este reglabilă pe înălţime, iar vizibilitatea către partea din spate este mai bună, mulţumită formei tetierelor.
Punctele forte ale maşinii, versatilitatea, gradul de confort şi spaţiul de depozitare pentru bagaje, rămân neatinse ca valoare, deşi maşina este cu 2 cm mai lungă, creştere datorată noilor bare de protecţie.
MCV Facelift va fi disponibil ca şi până acum în versiunile cu cinci şi şapte locuri, având un volum de încărcare standard de 700 de litri şi poate ajunge până la un nivel record pentru clasa sa, respectiv până la 2.350 de litri când rândurile doi şi trei de scaune sunt pliate. La acesta se mai adaugă alţi 54 de litri disponibili în spaţiile de depozitare din habitaclu.
La exterior, versiunea restilizată MCV prezintă noi blocuri optice, un calandru de dimensiuni mai mari care înglobează un bandou cromat şi noua emblemă Dacia, spoiler nou şi proiectoare de ceaţă încadrate de ornamente din plastic sau în culoarea caroseriei în timp ce spatele maşinii beneficiază de o nouă bară de protecţie cu catadioptri. Caroseria şi-a îmbogăţit paleta cromatică, patru noi nuanţe fiind disponibile acum: gri bazalt, albastru electric, albastru extrem şi negru.
În privinţa propulsiei Dacia nu aduce nici o noutate. Gama de motorizări este formată din unităţile pe benzină cu opt supape de 1.4 litri şi 1.6 litri al căror consum în ciclu mixt este de 7,6 l/100 km pentru versiunea MCV cu cinci locuri, afirmă producătorul. Motorizarea de top este agregatul cu 16 supape de 1.6 litri şi 105 cai putere, al cărui consum în ciclu mixt este de numai 7,5l/100 km. Unităţile diesel de 1.5 litri se fac remarcate prin cantitatea scăzută de emisii poluante, cu toate că vorbim practic de aceleaşi motoare ca şi în trecut. Astfel, propulsorul de 70 CP afişează un consum de numai 5,3 l/100 km şi emisii de 140 g/km de CO2, în timp ce motorul de 85 CP necesită 5,2 l/100 km iar nivelul gazelor poluante atinge valoarea de 137 g/km.
Logan MCV Facelift va fi comercializat începând din noiembrie 2008, cu o garanţie de 3 ani sau 100.000 km. Preţurile nu au fost încă anunţate.
( 6 oct 2008, 15:37:40