Germanii au adus la salon trei modele, unul alb, unul roşu şi unul albastru, pentru a ne convinge că versiunea sportivă se asortează perfect cu orice culoare. Trecând peste acest detaliu, Volkswagen a fost sub asaltul blitz-urilor, evenimentul de Paris fiind gazda mult-aşteptatului model german.
Versiunea sportivă se evidenţiază la exterior de modelul „domestic” prin jantele de 18 inch, liniile roşii care traversează grila motor, dar şi câteva elemente incluse în kitul maşinii. Pentru a îmbunătăţi aerodinamica, inginerii au mărit eleronul spate, au modificat spoilerul faţă, iar garda la sol a fost micşorată cu 22 de mm. Pe secţiunea frontală îşi fac apariţia noi proiectoare de ceaţă iar la spate difuzorul este mărginit de două evacuări cromate.
Interiorul diferă de cel al modelului Scirocco, nu cu mult, schimbările principale fiind efectuate în dreptul consolei centrale, aeratoarelor, volanului şi tunelului median.
GTI este prima versiune care urmează să întregească viitoarea familie Golf ce va mai include o versiune cabrio, un sedan şi un model de performanţă GTI-R ce va înlocui actualul R32.
Modelul este echipat cu noi suspensii sport şi opţional clientul poate alege sistemul DCC care controlează cursa de lucru a suspensiilor.
Sub capotă se află un motor mai puternic. dar care consumă mai puţin! Propulsorul TFSI de 2.0 litri dezvoltă 211 CP şi un cuplu maxim de 280 Nm. Sportivul hatchback atinge o viteză maximă de 240 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde. În privinţa consumului, acesta a scăzut în medie cu 0,5 litri faţă de vechiul model, versiunea GTI a celei de a şasea generaţii Golf având un consum mixt de doar 7,5 litri/100 km.
La partea de transmisie se poate opta între o cutie manuală sau una automată DSG, ambele cu şase trepte. Volkswagen mai dotează sportiva din clasa compactelor cu un diferenţial "XDS" cu alunecare limitată.
Golf GTI va fi livrat în Europa din 2009 şi va rivaliza cu Ford Focus ST şi Peugeot 308 GT.