Ford revine cu forţe proaspete în segmentul citadinelor. După 12 ani de la lansarea primei generaţii, modelul urban Ka îşi reafirmă intenţiile de a cuceri un public cu pretenţii şi, de ce nu, chiar unul sofisticat.
Disponibil pe pieţele vest-europene chiar din acest an, viitorul vehicul de oraş se recomandă ca una din cele potrivite alegeri în segmentul A, creaţia inginerilor Ford distingându-se prin dinamica superioară a condusului, fineţea designului şi o excelentă ţinută de drum. Noua Ka a fost lansat la Salonul Auto de la Paris, juniorul fiind principala atracţie la standul Ford, deşi printre apariţiile de marcă în cadrul aceluiaşi eveniment se numără şi noul Focus RS.
Citadina Ovalului Albastru perpetuează calităţile fundamentale ale primei generaţii - dimensiuni compacte, aspect stilat, dinamică deosebită, reliefate într-o nouă prezentare. Pentru a ne convinge că nu sunt doar vorbe goale, Ford afirmă că inginerii au optimizat la maximum suspensiile, direcţia şi şasiul.
În timpul procesului de dezvoltare a maşinii a fost consultată şi echipa de specialişti care s-a ocupat de noua serie Fiesta, o parte din componente putând fi utilizate cu succes pe ambele modele. Propulsia este formată din motorizări economice ce respectă normele Euro 5. Clienţii vor putea opta pentru unitatea pe benzină Duratec de 1.2 litri, ce produce 69 de cai putere - nivel emisii sub 120g/km, şi, în premieră, pentru un motor diesel Duratorq de 1.3 litri ce generează 75 de cai putere - consum mediu declarat fiind de 4,2 litri/100km.
Interiorul maşinii pune accent, ca şi la exterior, pe filozofia „kinetic design” ce asigură un aspect modern plin de prospeţime componentelor din habitaclu. Ford Ka va avea două niveluri de echipare, Ambiente şi Titanium cu o listă interesantă de dotări standard şi opţionale. Din punct de vedere estetic noul Ka merge pe mâna limbajului kinetic, însă se observă o apropiere puternică de noul Fiesta. Compania americană a confirmat că pe viitor va introduce şi două versiuni StreetKa şi SportKa în încercarea ce a spori influenţa în clasa mini.
A doua generaţie va fi disponibilă spre sfârşitul acestui an pe pieţele strategice ale mărcii Ford (Germania, Marea Britanie, Olanda), iar din februarie să debuteze în restul ţărilor europene.