Cruze, un sedan cu linii de coupe ce măsoară 4,6 metri lungime, va intra pe pieţele europene în martie 2009, urmând ca treptat modelul să fie livrat şi în alte regiuni ale lumii. Întrucât e considerat un produs de o importanţă capitală pentru viitorul mărcii Chevrolet, oficialii companiei au certitudinea că modelul va pune serios umărul la creşterea vânzărilor globale şi a cotei de piaţă. Pentru că este un automobil cu destinaţie globală, creatorii şi-au concentrat atenţia în special asupra detaliilor şi în general asupra calităţii.
Exteriorul lasă impresia unui model solid, cu linii precise, presărat cu detalii de natură dinamică. Dacă spatele masiv, capota înclinată cu umeri înalţi, formele fluide ale profilului şi plafonul arcuit sunt sarea şi piperul noului Cruze, habitaclul este fără îndoială punctul său forte. “Interiorul trebuie să construiască o relaţie cu şoferul. Este locul unde el îşi petrece timpul”, explică David Lyon, directorul executiv al departamentului de design interior al GM. “Habitaclul este primitor şi cald. Acesta oferă detalii care le face să fie unice atât ca structură cât şi cromatică”, mai afirmă Lyon.
Toate componentele inspiră bun gust şi echilibru, atmosfera din habitaclu fiind foarte plăcută. Cruze reflectă armonia dintre exterior şi interior bizuindu-se pe legătura indisolubilă dintre confort, spaţiu şi estetica frumosului. „Marca Chevrolet a mizat întotdeauna pe valori expresiv-estetice, iar Cruze susţine aceste promisiuni mai bine ca niciodată. El redefineşte spiritul Chevrolet prin designul, calitatea, materialele şi stilul rafinat al exteriorului şi interiorului. Prin ele Cruze stabileşte noi standarde în segmentul compactelor atât în Europa cât şi pe restul pieţelor lumii”, conchide Wayne Brannon, directorul executiv al diviziei Chevrolet Europe.
Dezvoltat pe platforma Delta II a grupului General Motors, vehiculul aliniază trei motorizări cu un raport consum-prestaţii decent, atât în gama benzinelor cât şi pentru unicul diesel, cuplat standard la o cutie manuală cu cinci trepte şi opţional la una automată cu şase rapoarte, agregatul de 2.0 litri ce produce 150 de cai putere şi un cuplu maxim de 320 Nm. De partea cealaltă, Chevrolet propune agregatele de 1.6 litri de 112 cai putere şi 1.8 litri de 140 cai putere, unităţi care vor face carieră, producătorul american intenţionând să le păstreze locul cald, până la următoarea generaţie. Agregatele pot fi conectate la cutii manuale cu cinci şi şase trepte sau noua transmisie automată cu şase rapoarte.
„Cruze este rezultatul unui proces de dezvoltare ce a implicat mai întâi un studiu de piaţă la nivel mondial şi este primul membru al unei noi familii de vehicule compacte care oferă calitate de clasă mondială”, afirmă purtătorul de cuvânt al producătorului american.