Hyundai acordă o atenţie deosebită maşinilor ecologice. Preocupările companiei pentru dezvoltarea de motoare cu emisii scăzute este mai veche, însă abia la Paris vom putea vedea roadele cercetărilor efectuate în sprijinul tehnologiilor ecologice.
Constructorul coreean nr.1 în industria de profil va dezvălui peste câteva zile o versiune cu emisii mai curate a modelului Hyundai Santa Fe, care va deveni model de serie nu peste foarte multă vreme.
Botezată Blue Hybrid, noua variantă aduce în prim plan cel mai uzitat sistem în momentul actual de companiile auto.
De remarcat că, prin eforturi proprii, coreenii au reuşit să pună la punct un sistem de propulsie hibrid, capabil de performanţe notabile. Tehnologia intră în echiparea ultimei generaţii Santa Fe, un SUV de mare succes în Europa, motiv pentru care alegerea acestui vehicul nu a fost întâmplătoare.
Grupul propulsor hibrid respectă reţeta binecunoscută, el incluzând un motor termic şi unul electric ce acţionează la nevoie. Propulsorul în sarcina căruia cad cele mai multe responsabilităţi este o unitate Theta de 2.4 litri, cuplat la o cutie automată în şase trepte. În situaţii bine definite, agregatul pe benzină este asistat de un motor de 40 de cai putere, ce se alimentează de la acumulatori de ultimă generaţie, un set de baterii reîncărcabile de tipul litiu polimer.
Testele efectuate cu noua versiune au arătat că, în ciclu combinat, Santa Fe Blue Hybrid consumă doar 6,2 litri/100 de km, iar nivelul gazelor poluante ajunge la 148 g/km. Hyundai susţine că SUV-ul poate atinge o viteză maximă de 170 de km/h.
Aceste performanţe nu se datorează doar trenului de rulare hibrid, ci şi modificărilor aduse transmisiei, sistemului de răcire al motorului şi unităţii electronice de control ECU, dar şi înlocuirii pneurilor existente cu un set de anvelope cu rezistenţă scăzută la rulare.