Jeep este obligat să ţină pasul cu tehnologiile viitorului dacă vrea să mai rămână în atenţia lumii. Cel mai faimos brand american de automobile 4X4 lucrează la un proiect care va da naştere primului vehicul ecologic marca Jeep.
Modelul de studiu care va sta la baza viitoarei maşini de serie a fost prezentat recent la Detroit, urmând ca până în 2010 să fie continuate cercetările şi testele. Noul concept se numeşte EV (Electric Vehicule) şi este de fapt celebrul Wrangler în patru uşi, versiunea cu tracţiune integrală, pe structura căruia s-a montat un motor hibrid. Sistemul de propulsie este cel patentat pe modelul Volt şi este format dintr-o unitate turbo de mic litraj ce furnizează 268 CP şi un motor electric alimentat de un sistem avansat de acumulatori litiu-ion.
Prototipul este capabil să parcurgă 65 de kilometri fără a consuma o picătură de combustibil, autonomia oferită de bateriile acumulatoare fiind una destul de decentă dacă o raportăm la masa maşinii. Ceea ce însă va impresiona este consumul de carburant şi distanţa parcursă cu Jeep EV, cifre care - dacă prin absurd am elimina sistemul hibrid, ar fi imposibil de atins chiar şi de cel mai economic model cu motor Otto din gama Wrangler. Potrivit informaţiilor oferite de producătorul american, conceptul EV a parcurs aproximativ 600 de kilometri folosind numai 30 de litri de benzină. Motorizarea hibridă a permis ca nivelul noxelor să fie diminuat până la o valoare care să încadreze cantitatea gazelor eşapate în limitele maxime impuse de viitoarele norme de poluare din Europa şi Statele Unite.
Cu asemenea performanţe, Jeep va intra în cercul tot mai larg al maşinilor „prietenoase cu mediul”, încercând să ne scoată din cap ideea că propulsoarele americanilor înghit în neştire litru după litru. Cu un demaraj de la 0 la 100 km/h efectuat în 9.0 secunde şi o viteză maximă de 145 km/h, conceptul hibrid nu va fi deloc o maşină de fiţe, deşi aspectul cazon îl trădează. Versiunea de serie îşi va face debutul în 2011.