Alfa Romeo seduce publicul cu o versiune de vârf. Chiar şi în absenţa unui nou model, marca italiană ştie cum să folosească farmecul unic al maşinilor sale pentru a lasă o impresie bună. Este exact ceea ce va încerca să facă Brera TI la Salonul Auto de la Paris. Prescurtarea TI vine de la „Turismo Internazionale” şi este atribuită de Alfa Romeo doar maşinilor sportive de top, care păstrează clasa şi rafinamentul unui model italian.
Stilatul coupe Brera este al treilea model care beneficiază în ultimii doi ani de o versiune cu celebrele iniţiale TI şi va debuta în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris.
Modificările aduse modelului de bază sunt destul de consistente şi ele privesc atât partea tehnică, Brera TI fiind mai degrabă o versiune personalizată prin diverse accesorii care dă ocazia iubitorilor acestui grand tourer să intre în posesia unui automobil cu dotări exclusive.
Exteriorul se evidenţiază prin jantele fumurii de 19 inch şi nuanţa de roşu aprins a caroseriei care se asortează cu cea a etrierelor punţii faţă. Modelul desenat de Giurgetto Giugiaro se bucură şi de câteva retuşuri fine la praguri şi spoiler.
Echipa care s-a ocupat cu dezvoltarea versiunii TI a păstrat un oarecare echilibru între linia agresivă exterioară şi elementele de natură sportivă din habitaclu. Pasagerii se bucură de scaune anatomice tapisate cu piele fină de culoare neagră, material utilizat şi la ornarea bordului, volanului şi consolei centrale. Inserturile din aluminiu polisat ce decorează numeroase componente la interior, sunt liantul în jocul de culori negru-roşu ce domină atmosfera interioară.
Alfa Romeo spune că Brera TI nu este doar un model mai arătos decât cel obişnuit ci şi unul care dă dovadă de mult tupeu pe şosea.
Inginerii au intervenit asupra suspensiilor pentru a optimiza ţinuta de drum şi manevrabilitate la viteze ridicate. Amortizoarele sunt mai scurte şi mai rigide decât la Brera, versiunea TI iar jantele, cu design inspirat de la faimosul model 8C, permit răcirea eficientă a frânelor şi o greutate stabilită în urma mai multor teste.
Superbul grand tourer va fi disponibil cu două versiuni de motorizare, ambele pe benzină: 2.2 litri JTS de 185 CP (un propulsor fabricat integral din aluminiu şi dotat cu injecţie directă) şi 3.2 litri V6 de 260 CP (variantă echipată cu un sistem de tracţiune integrală Q4 cu diferenţial Torsen). Agregatele pot fi cuplate la o cutie manuală clasică sau la o cutie manuală robotizată de tipul Selespeed, dezvoltată de la italienii de la Magneti Marelli, şi care permite schimbarea treptelor de viteză în regim secvenţial.
Din lista dotărilor standard nu lipsesc climatizarea bi-zonă, sistemul de control al dinamicii VDC, faruri xenon, pavilion panoramic, oglinzi retrovizoare cu memorie şi senzori pentru parcare. Brera TI va fi comercializată din toamna acestui an, imediat după lansarea sa oficială pe 2 octombrie 2008.
(28 sep 2008, 17:12:16