La două luni distanţă de la publicarea primelor informaţii şi imagini cu noul Golf VI, suntem cadorisiţi şi cu versiunea de mijloc în familia sportivelor Golf. Spre bucuria fanilor, noul GTI se prezintă mai bine ca niciodată. Şapte airbaguri, şasiu optimizat, diferenţial controlat electronic, motorizare mai puternică şi performanţe superioare - sunt doar o parte din secretele descoperite nouă de Volkswagen, ieri 25 septembrie, după lansarea detaliilor şi pozelor oficiale.
Sub capota noului Golf VI GTI lucrează tot un propulsor TFSI de 2.0 litri cu patru cilindri, la fel ca şi la precedentul model, cu diferenţa că agregatul primeşte un supliment de 11 cai putere. În altă ordine de idei, motorul turbo dezvoltă 211 CP, faţă de 200 cât generează motorul actualului GTI. Sportivul hatchback atinge viteza maximă de 239 km/h, accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde, în timp ce cuplul maxim de 280 Nm este disponibil când acul turometrului indică deja 1800 rpm.
În privinţa consumului, constructorul german ne dă asigurări că acesta a scăzut în medie cu 0,5 litri faţă de vechiul model, versiunea GTI a celei de a şasea generaţii Golf având un consum mixt de doar 7,5 litri/100 km.
La partea de transmisie se poate opta între o cutie manuală sau una automată DSG, ambele cu şase trepte. Volkswagen mai dotează sportiva din clasa compactelor cu un diferenţial "XDS" cu alunecare limitată - gestionat electronic, un nou set de suspensii care coboară garda la sol cu 22 mm şi opţional cu sistemul DCC, care controlează cursa de lucru a suspensiilor.
Exteriorul păstrează trăsături specifice seriilor GTI, dar promovează şi noi elemente decorative. Liniile roşii care traversează grila motor, jantele de 18 inch din aliaj - cu desen unic, eleronul spate mărit, praguri cu ornamente de culoare închisă şi difuzorul spate de sub care ies două evacuări cromate fac parte din echipamentul noului GTI. Spoilerul este dotat cu proiectoare de ceaţă cu dimensiuni mai generoase, priză de aer centrală de forma unui trapez întors, în timp ce spoilerul spate primeşte doi catadioptri poziţionaţi la nivelul eşapamentului.
Interiorul diferă de cel al modelului Scirocco, nu cu mult, schimbările principale fiind efectuate în dreptul consolei centrale, aeratoarelor, volanului şi tunelului median. Preţurile noului model sport Golf GTI nu sunt cunoscute, însă specialiştii estimează că pe piaţa germană acesta ar putea costa cu 750 de euro mai mult decât vechiul model, adică 26.400 euro. Vânzările vor demara în primăvara anului viitor.