Renault semnează o nouă premieră absolută în industria de profil. După ce a investit cu curaj şi a demonstrat că automobilele de buget sunt fezabile, producătorul francez vrea să schimbe din nou mersul industriei auto cu Sandero Stepway.
Acesta este primul crossover din aşa numita categorie low-cost ce se adresează unui segment de populaţie bine definit. Renault face o referire explicită şi la sectorul de activitate al modelului debutant: USV. Prescurtarea vine de la Urban Sport Vehicle.
Vehiculul este construit special pentru două din cele mai importante pieţe din America de Sud, respectiv Brazilia şi Argentina. Noul Renault Sandero Stepway este o versiune Sandero hatchback cu o gardă la sol ridicată - 18,5 cm şi elemente decorative întâlnite la vehiculele 4x4: ornamente din plastic dispuse peste pasajele roţilor, scuturi de protecţie din metal pentru motor şi rezervorul de combustibil, praguri evazate cu finisaj din aluminiu şi spoliere cu detalii din plastic de culoare închisă.
Cu excepţia materialului folosit la mânerele portierelor şi a tipului anvelopelor, în rest, caroseria maşinii crossover nu diferă cu nimic de versiunea Sandero hatchback, estetica exteriorului şi interiorul fiind neatinsă.
Accesibil şi polivalent, primul crossover low-cost din lume vizează clienţi sofisticaţi care îşi doresc un automobil în care să se facă remarcaţi, susţin cei de la Renault. Modelul Sandero Stepway beneficiază de o garanţie de trei ani sau 100.000 km şi se bazează pe aceleaşi calităţi fundamentale ale recent lansatului Sandero. Noul crossover s-a lansat ieri în Brazilia, preţul pentru versiunea de bază fiind de 18.500 de euro. Este foarte probabil ca Sandero Stepway să devină primul SUV cu emblema Dacia. Ceea ce ştim cu siguranţă este că va fi lansat anul viitor la Salonul Auto de la Bucureşti, dacă este să dăm crezare promisiunilor făcute de oficialii Dacia, la preţ de bază mult mai mic.
În privinţa datelor de ordin tehnic aici nu sunt prea multe de spus, asta pentru că porţia de informaţii via Renault a fost ca de obicei - în astfel de cazuri, insuficientă. Motorizarea oferită pe Sandero Stepway se limitează doar la un singur propulsor pentru fiecare piaţă. Pentru consumatorii din Brazilia modelul vine echipat cu unitatea Hi-Flex de 1.6 litri ce funcţionează pe bio-etanol şi produce 112 cai putere, în timp ce clienţii din Argentina vor avea la dispoziţie un motor diesel de 1.5 litri pe injecţie directă common-rail şi turbocompresor, ce dezvoltă 67 de cai putere la 2000 rpm.
(25 sep 2008, 16:46:07