Anul trecut la nivel mondial s-au vândut peste 7300 de exemplare Maserati din care 2100 au fost modele GranTurismo. Reuşita de anul trecut coroborată cu planurile ambiţioase ale diviziei de lux care prevăd un volum de vânzări estimat la 12.000 de unităţi în anul 2011, sunt un bun motiv de a extinde gama de modele, cu un produs nou şi potrivit unui sportive de lux. Este un model anticipat, o versiune cabrio ce se va adăuga familiei GT formată în prezent din versiunile GranTurismo şi GranTurismo S.
Responsabilul însărcinat cu dezvoltarea noului proiect a confirmat debutul decapotabilei Maserati. „Cabrioletul GranTurismo va fi comercializat începând din martie 2009. Nu am luat o decizie în ceea ce priveşte momentul premierei mondiale”, precizează oficialul italian.
La ora actuală se cunosc foarte puţine date despre viitorul cabrio, însă este posibil ca sub capotă să regăsim motorul V8 de 4.7 litri de 440 de cai putere ce echipează modelul GranTurismo S şi nu unitatea V8 de 4.2 litri de 405 cai putere, datorită faptului că decapotabila va cântări aproape 2 tone, cu 200 de kilograme mai mult decât GranTurismo, iar performanţele nu trebuie înecate din cauza surplusului de greutate.
Cabrioletul Maserati, ce va păstra proporţiile modelului din care derivă, 4,88 metri lungime şi 2,94 metri lăţime, va dispune de un set de frâne marca Brembo şi o transmisie automată ce poate fi acţionată manual cu ajutorul unor padele montate în spatele volanului.
Este foarte posibil ca acesta să fie surpriza Maserati la Salonul Auto de la Paris. Ieri, producătorul italian de automobile premium aflat sub aripa celor de la Ferrari a lansat un chestionar prin care de fapt anunţă intrarea pe piaţă a unui nou model. Anunţul postat pe portalul oficial al mărcii, www.maserati.com, este de fapt o întrebare de genul „Ghici ciupercă ce-i” adresată internauţilor foarte curioşi să afle ce surpriză le rezervă Maserati în viitorul apropiat: un nou model, un nou sediu al companiei, o nouă campanie publicitară, un nou site, o nouă declaraţie legată de planurile de viitor, un nou logo, un nou concept de showroom sau un nou stil de design. Răspunsul, pe 2 octombrie la Paris.