Ford are o veste bună pentru fanii noului Kuga. Divizia europeană anunţă introducerea primei versiuni de motorizare pe benzină, puternică şi însetată de performanţe.
Prin această iniţiativă se doreşte echilibrarea raportului de forţe între Kuga şi principalul său oponent, Volkswagen Tiguan, care, în gama benzinelor, oferă încă de la început un agregat de 200 de cai putere. Kuga dispune momentan de o singură motorizare, unitatea turbodiesel 2.0 TDCI ce produce 136 de cai putere. Conform informaţiilor furnizate de producător, noul motor va fi disponibil pe crossoverul Kuga la începutul lui 2009 şi va avea 200 de cai putere.
Propulsorul turbo pe benzină este derivat din agregatul Duratec de 2.5 litri, ce generează 220 de cai putere, aflat în echiparea versiunii sport Focus ST şi pe vârful de gamă al maşinii de clasă medie Mondeo. Testele preliminare efectuate cu noua motorizare au indicat un consum de 9,9 litri/100 km.
Pentru că cifrele nu se apropie de performanţele principalului său concurent, inginerii vor continua să aducă noi îmbunătăţiri la nivel tehnic, pentru ca versiunea pe benzină să afişeze o autonomie crescută.
Recalibrarea motorului, plus o serie de noi modificări aduse injecţiei şi unităţii ECU vor mai tăia din apetitul propulsorului pe benzină, echipa departamentului tehnic sperând să poată scoate un consum standard de 9,1 - 9,2 litri /100 km.
Kuga cu motor turbo de 2.5 litri va fi oferit numai în combinaţie cu sistemul AWD (tracţiune integrală) cu diferenţial Haldex de tipul ambreiaj multidisc, în timp ce pentru transmisie clienţii vor putea opta între o cutie manuală şi una automată cu cinci trepte.
Crossoverul Ford va putea atinge o viteză maximă de 208 km/h, demarajul de la 0 la 100 km/h fiind efectuat în 7,6 secunde.