Saab aruncă mănuşa la Paris. Este locul de lansare al celor mai noi proiecte semnate de producătorul care s-a făcut remarcat, în întreaga lume, mai întâi în industria aeronautică. Suedezii vor să impresioneze publicul cu noul concept 9-X Air, versiunea cu acoperiş mobil a conceptului 9-X BioHybrid, lansat la ediţia din acest an a Salonului Auto de la Geneva.
Conceptul prefaţează viitorul model de serie 9-1 cabrio ce va debuta pe pieţele europene în anul 2009. Gama de vehicule va include pe lângă versiunea cu plafon escamotabil şi o versiune hatchback. Acesta din urmă va fi şi prima care va fi comercializată. Ambele modele vor aduce marca Saab în competiţie directă cu Alfa Romeo Mi.To, Audi A1 şi Mini Cooper.
Conceptul scandinavilor se evidenţiază prin silueta distinctivă şi montanţii proeminenţi ai spatelui, pe care se aşează pavilionul din material textil. Spaţiul vitrat care protejează habitaclul este un alt element nou în peisajul decapotabilelor contemporane. Prin îmbinarea acestor două soluţii inovative, Saab doreşte să revoluţioneze segmentul cabrioletelor, conferind un aspect unic.
Suedezii lansează o incitantă propunere, care are foarte mari şanse de a fi îmbrăţişată şi de alţi producători. Maşina este propulsată de un motor turbo de ultimă generaţie, cu tehnologie hibridă, capabil să dezvolte performanţe excelente din punct de vedere dinamic, având un consum moderat şi un impact minim asupra mediului. Agregatul cu o cilindree de 1.400 cmc poate funcţiona cu bioetanol (E85) pe energia electrică furnizată de un set de acumulatori litiu-ion sau prin utilizarea ambelor motoare, termic şi electric. Puterea cumulată a motorului hibrid este de 200 CP şi un cuplu maxim de 280 Nm. Potrivit informaţiilor furnizate de producător, unitatea de 1.4 litri asigură cabrioletului un demaraj de la 0 la 100 km/h în 8.1 secunde, în timp ce viteza de top atinge 231 km/h.
Deşi este un model din clasa subcompactă, 9X Air a fost proiectat pentru oferi spaţiu suficient cât un model cu o clasă mai sus. Organizarea atentă a habitaclului dar şi dimensiunile exterioare - lungime 4.430 mm, lăţime 1.390 mm, înălţime 1.830 mm, au contribuit din plin la maximizarea confortului pentru pasageri. Exteriorul se remarcă prin desenul original al jantelor de 21 de inch, gurile de aer alungite şi stopurile care încadrează spatele maşinii. Interiorul pentru patru persoane este garnisit cu sisteme multimedia prezente la tot pasul iar pe planşa de bord în apropierea panoului comenzilor pentru şofer se află două ecrane unde pot fi vizualizate imagini provenite de la o cameră video. Studiul 9-X Air, evocă rolul hotărâtor şi contribuţia de-a lungul anilor a manufacturierului Saab în dezvoltarea designului pe linie de cabriolete.
Conceptul va fi prezentat în premieră absolută la Salonul Auto de la Paris, cu ocazia împlinirii celor 25 de ani de la lansarea primei decapotabile Saab.