Mazda excelează la capitolul concepte şi roadster. MX-5 este decapotabila care, în decursul a două decenii, a primit peste 150 de premii printre care şi „Maşina Anului” în Japonia şi Australia.
Succesul micului cabriolet se traduce şi prin cele peste 800.000 de unităţi vândute din 1989 şi până în prezent. MX-5 este la cea de a treia generaţie şi, deşi au trecut doar doi ani de la apariţia sa, Mazda a dorit să împrospăteze aspectul celui mai apreciat roadster din lume.
Versiunea Facelift va intra pe piaţă anul viitor, lansarea oficială fiind rezervată, probabil, Salonului Auto de la Paris. Schimbările nu sunt majore, dar vizibile şi bine venite.
Modificările aduse decapotabilei sport sunt concentrate în special la partea din faţă. Gura de aerisire este nouă, are dimensiuni sensibil mai mari şi a fost stilizată după modelul celei aflate pe Mazda6. Blocurile optice sunt neatinse, cu un mic amendament la partea de jos, unde farul a fost alungit. Pragurile sunt uşor evazate iar spoilerul - îmbunătăţit aerodinamic, s-a debarasat de semnalizatore, în timp ce proiectoarele de ceaţă, încadrate de un material din plastic negru, sunt găzduite într-un locaş ce imită forma blocurilor optice.
Nu avem informaţii legate de partea mecanică şi nici detalii referitoare la interior. Este foarte posibil ca Mazda să continue comercializarea ambelor versiuni, atât cea echipată cu pavilion clasic din material textil, cât şi versiunea cu plafon retractabil din metal cu acţionare electrică disponibilă pe Roadster Coupe. Cosmetizarea modelului MX-5 conferă un aspect mai agresiv şi dinamic, schimbările fiind necesare pentru ca decapotabila să-şi menţină poziţia deţinută în prezent pe piaţă.