Audi a schimbat definitiv conceptul şi percepţia asupra clasei SUV. În urmă cu numai doi ani asistam la naşterea unui mastodont, Q7. Era, la momentul respectiv, modelul care chiar punea sub semnul întrebării afirmaţia: mărimea contează? Evident că nu. Pentru cei care doreau o casă pe roţi, acum o aveau la îndemână.
Q7 a evoluat rapid pe pieţele internaţionale şi încă rămâne sub lupa clienţilor care vor în primul rând să impresioneze.
Odiseea continuă cu o versiune de motorizare fabuloasă, anunţată de foarte multă vreme.
Gigantul Q7 în pieptul căruia va bate cel mai puternic propulsor diesel din lume vine la Parisul pentru a-şi etala muşchii. Unitatea diesel care va pune în mişcare acest SUV este un motor turbodiesel de 6.0 litri în configuraţie V12, capabil să furnizeze performanţe de nivelul maşinilor sportive. Sub capotă lucrează 500 de cai putere şi un cuplu motor impresionant. Nu mai puţin de 1.000 Nm vor ajunge la roţile ambelor punţi, suficient cât să propulseze modelul Audi de la 0 la 100 km/h în numai 5,5 secunde.
Sprintul rapid şi viteza de top limitată electronic la 250 km/h, sunt doar o parte din atributele lui Q7, dinamicul SUV dispunând în orice moment de rezerve de putere, graţie motorului V12.
Reacţiile fulminante ale maşinii nu afectează consumul care, conform producătorului, este în medie 11.3 litri/100 km.
Nici un alt model din clasa sa nu poate egala performanţele atinse de Q7 cu motorul V12 de 500 cai putere.
Aparte de faptul că afişează dimensiuni gigant, puternicul SUV de la Audi este un model cu greutate. Q7 cântăreşte nu mai puţin de 3,3 tone şi beneficiază de un şasiu care îi conferă agilitate sporită.
Vehiculul este echipat standard cu jante de 20 inch şi, opţional, pot fi comandate cele de 21 inch. Garda la sol a fost ajustată la 240 mm dar, chiar şi aşa, Q7 poate aborda fără mari probleme provocările pe teren accidentat.
(16 sep 2008, 11:15:19