Toyota ţinteşte tot mai sus. Vârful de gamă al constructorului japonez vrea să facă o figură frumoasă, să uimească, dar în acelaşi timp să îşi depăşească rivalii, mizând pe aceleaşi valori: fiabilitate şi eficienţă.
A treia generaţie Avensis îşi va face debutul peste numai două săptămâni, însă până atunci ne delectăm doar cu fotografiile de studio.
Lansat în urmă cu zece ani, modelul de clasă medie este la ora actuală cel mai bine vândut sedan Toyota pe pieţele europene. Prima serie a fost comercializată din 1998 până în 2003, când a fost înlocuită cu un model complet nou.
În iunie 2006 a fost introdusă versiunea facelift care încheie ciclul de viaţă al celei de a doua generaţii. De anul viitor aşteptăm noul Avensis, care va întâlni concurenţi foarte puternici, având un bagaj tehnologic bogat şi design contemporan.
Japonezii vor continua să comercializeze pe pieţele europene două versiuni de caroserie sedan şi wagon (break).
Estetic, noul Avensis nu surprinde în mod deosebit, dar ar fi nedrept să nu remarcăm efortul creatorilor concentraţi asupra unui aspect numit originalitate, reuşind să aducă un suflu nou celui mai bine vândut sedan Toyota în ultimii trei ani pe Bătrânul Continent. Cu excepţia farurilor, al căror desen este discutabil, în rest maşina nu se prezintă deloc rău. Fără discuţii filozofia de design „claritate vibrantă” aplică legea, iar rezultatul se poate vedea şi la interior, unde japonezii încearcă să dea o tentă premium atât prin calitatea afişată de materialul plastic, dar şi la nivel de finisaje sau inserturi. Mai robust şi atrăgător, cu un pavilion frumos arcuit şi un nou profil al portierelor, Avensis va încerca să atragă de partea sa consumatori de diferite vârste.
Interesant de urmărit va fi reacţia acelor cumpărători europeni care preferă automobilele japoneze, în clasa medie ei mai putând opta pentru Honda Accord şi Mazda6.
Modelat la Centrul de Design Toyota din sudul Franţei, noua generaţie Avensis oglindeşte o personalitate puternică, dar şi performanţe dinamice superioare generaţiei curente.
Noul Avensis va fi produs ca şi până acum în Marea Britanie şi este dotat cu motoare mai puternice şi în acelaşi timp mai eficiente şi ecologice.
Oficialii japonezi nu au spicuit din fişa tehnică nici cel mai mic amănunt, însă conform unor surse din interior vor exista trei motorizări pe benzină de 1.6 litri - 132 de cai putere, 1.8 litri - 147 de cai putere, 2.0 litri - 152 de cai putere, şi trei agregate diesel notate cu iniţialele D-4D - preluate de la actuala serie Avensis, propulsoarele de 2.0 litri - 125 CP şi două unităţi de 2.2 litri ce generează 156 şi respectiv 177 CP.
Modelul de talie medie ar putea beneficia pe viitor şi de un propulsor diesel-hibrid, aflat acum într-o etapă de dezvoltare destul de avansată.
Ca orice producător care se respectă, siguranţa pasagerilor ocupă un loc important în ecuaţia noului model. Astfel, o parte din echipamentele aflate în dotare se regăseau până nu demult doar la modele premium.
Avensis III va dispune de direcţie asistată, controlul electronic al stabilităţii vehiculului (VSC +), faruri adaptive (AFS) şi sistemul inteligent de prevenire al coliziunilor Pre-Crash Safety (PCS). Ambele versiuni de caroserie vor debuta în aceeaşi zi la Salonul Auto de la Paris, în premiera mondială, debutul comercial fiind preconizat pentru prima jumătate a anului 2009.
(16 sep 2008, 11:15:54