Opel a finalizat proiectul viitorului său best-seller. Munca desfăşurată la noua generaţie Astra s-a încheiat, numai că germanii nu se obosesc să ne-o prezinte. Va trebui să aşteptăm exact un an ca să aflăm răspunsul la întrebarea: cum arată noul Astra?
Până atunci ne lipim ochii pe un set de trei imagini teaser cu rivalul noilor Renault Megane şi Volkswagen Golf VI.
Totuşi vor exista şi privilegiaţi, o parte dintre angajaţii companiei, cât şi persoane din cadrul unor concesionari Opel, care se vor afla printre primii care vor face cunoştinţă cu noua generaţie.
Bazat pe platforma Delta utilizată în cadrul grupului General Motors, viitorul automobil compact se inspiră din formele recent lansatului model de clasă medie Insignia.
Dar nu numai designul, ci şi nivelul calitativ, tehnologiile şi motorizările vor ajuta ca cea de a patra generaţie Astra să stabilească noi standarde în segmentul său de activitate.
„Opel Insignia aduce o nouă interpretare a segmentului mediu. Cu estetica sa dinamică şi tehnologia inovatoare - majoritatea rezervate până nu demult doar modelelor din segmentul superior - noul Astra va continua rolul de pionierat al fratelui mai mare, Insignia. În altă ordine de idei, noul Astra va purta spiritul Insignia în clasa compactă", afirmă Alain Visser, şeful departamentului marketing GM Europe.
Producătorul va miza pe legătura puternică dintre aerodinamică, prezenţă estetică, performanţe, dar şi pe ajutorul tehnologiilor moderne.
Astra va împrumuta de la Insignia sistemul Opel Eye, care recunoaşte semnele de circulaţie şi farurile adaptive AFS. Se va renunţa la aspectul familiar în favoarea celui sportiv, exteriorul fiind marcat de un design curat cu linii dinamice şi puternice ce vor conferi un caracter distinct în cadrul segmentului C.
Interiorul va fi garnisit cu materiale de calitate, iar motoarele vor fi în mare parte noi. Vor exista versiuni pe benzină şi diesel optimizate, versiuni de top V6, cutii automate şi sistem de tracţiune integrală permanentă cu gestiune electronică.
Opel va mai pune la dispoziţia clienţilor versiuni ecologice pe gaz natural, dar şi hibride.
Compacta germană va beneficia de cinci versiuni de caroserie: hatchback cu 3 şi 5 uşi, sedan, break, şi coupe-cabrio. La acestea se vor adăuga versiunea sport OPC, dotată în premieră şi cu motor diesel, iar ceva mai târziu îşi va face apariţia şi un crossover.
Opel Astra va debuta oficial în septembrie 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt, urmând a fi comercializată în ultimul trimestru din acelaşi an.