Dacia va veni în fieful mărcilor franceze cu o ofertă foarte atractivă. Înainte de a fi prezentate la Salonul Auto de la Paris, versiunile diesel de pe Sandero pot fi comandate cu mai bine de două săptămâni înainte de debutul oficial. Listele pentru achiziţionarea lor au fost deschise pe 12 septembrie, cumpărătorii francezi beneficiind de o reducere de 700 de euro, deoarece agregatele pe motorină ale noului Sandero se înscriu în categoria celor cu emisii mici de dioxid de carbon, statul francez încurajând achiziţionarea de automobile mai puţin poluante.
În ceea ce priveşte introducerea pe piaţa românească a gamei de propulsoare diesel la Sandero, clienţii din ţara noastră vor trebuie să mai aştepte o vreme.
„Versiunile diesel pentru Sandero vor fi lansate abia anul viitor - 2009. Principalele motive pentru care am luat această decizie sunt legate de capacitatea de producţie atât a uzinei de la Mioveni, cât şi a furnizorului de motoare diesel”, afirma directorul general al Automobile Dacia, Francios Fourmont, cu ocazia lansării în iulie a noului Sandero în România.
Dacă versiunile de motorizare pe benzină de 1.4 şi 1.6 litri au, în funcţie de nivelul de echipare, preţuri cuprinse între 6.890 şi 9.850 euro, cu TVA inclus, în cazul modelului Sandero cu motor diesel în România ar trebui să ne aşteptăm la preţuri mai mari cu 700 până la 2000 de euro faţă de variantele de motorizare pe benzină, dacă luăm ca exemplu diferenţa de costuri la acelaşi nivel de echipare dintre un model Logan pe benzină şi unul diesel. Automobilul în două volume va fi propulsat de două unităţi pe motorină consacrate în cadrul Renault, unităţile dCi de 1.5 litri/70 CP - cuplu 160 Nm la 2,000 rpm, consum 4.5 litri/100 km şi 1.5 litri/85 de cai putere, cuplu 200 Nm la 1,900 rpm, consum 4.6 litri/100 km.
Agregatele pe motorină sunt echipate cu a doua generaţie a performantului sistem de injecţie directă common-rail, ceea ce le face silenţioase şi economice.
Deocamdată Sandero cu motor diesel este disponibil pe piaţa franceză la un preţ de bază de 10.500 de euro şi va fi introdus gradual în restul Europei, Turcia şi Magreb (Maroc, Algeria, Tunisia).
Motivul pentru care Dacia a ales mai întâi piaţa franceză (a treia ca cifră de vânzări) şi nu cea românească sunt lesne de înţeles. Producătorul român poate acoperi fără probleme cererea de modele diesel Sandero din această ţară, fără a exista decalări ale termenilor de livrare. Mai mult decât atât, în primele opt luni din 2008, vânzările totale ale Dacia în Franţa au crescut cu 40,6%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Marca românească a comercializat în perioada ianuarie-august un număr de 28.160 unităţi şi deţine o cotă de piaţă de 1,6 %.
Sandero beneficiază de o garanţie de 3 ani sau 100.000 km. Modelul bi-corp poate fi achiziţionat pe piaţa franceză în versiunile de echipare Ambiance, Laureate şi Prestige la preţuri de pornire cuprinse între 10.500 şi 13.000 de euro, însă ţinând cont de prima de 700 de euro oferită de stat, noul hatchback este o alternativă cât se poate de viabilă.
(15 sep 2008, 16:21:02