Citroën este cunoscut ca adept al designului avantgardist. Câteodată chiar şi experimentele francezilor au nevoie de o bine meritată cosmetizare.
C4, o prezenţă atipică imortalizată în sectorul compactelor, a fost revizuit tehnic şi estetic la patru ani după lansarea sa pe piaţa europeană, perioadă în care Citroën a comercializat peste 900.000 de unităţi.
Disponibil în versiunile de caroserie sedan în 4 uşi, hatchback în 5 uşi şi coupe în 3 uşi, modelul francez beneficiază de noi motorizări sub capotă, fruct al colaborării dintre BMW şi PSA (Peugeot-Citröen), mai exact două unităţi pe benzină VTi de 1.6 litri şi 120 de cai putere - consum 6.7 litri/100 km, respectiv 2.0 litri de 150 cai putere - consum 7.7 litri/100 km.
Agregatele diesel HDi rămân aceleaşi ca şi până acum, cu excepţia noului motor de 2.0 litri ce generează acum 140 de cai putere, unitate cuplată la o transmisie manuală în şase trepte.
Paleta de propulsoare diesel este completată de agregatele de 92 şi 110 cai putere.
La interior, C4 Facelift vine cu câteva schimbări ale decorului. În primul rând elementele planşei de bord sunt altfel distribuite, unele dintre acestea fiind înlocuite cu alte noi. Spre exemplu, tahometrul nu se mai află pe bordul din spatele volanului, ci este montat în drept cu consola centrală.
Tot aici remarcăm prezenţa sistemului "NaviDrive” cu un harddisk de 10 GB.
Habitaclul beneficiază de materiale mai calitative, iar tapiseria pentru scaune de noi culori şi texturi.
Interesant este că deşi este vorba de un model revizuit tehnic şi stilistic, C4 este un model ce a crescut uşor în dimensiuni, un lucru mai puţin întâlnit la versiunile Facelift. Doar lungimea este diferită faţă de vechiul C4, mai precis cu 15 mm mai mare. Astfel C4 hachback măsoară 4275 mm lungime, iar C4 coupe 4288 mm. Exteriorul este puţin cosmetizat, aşa că schimbările sunt greu de observat chiar şi pentru cei avizaţi.
Citroën C4 Facelift a debutat pe 26 august la Salonul Auto de la Moscova. Modelul restilizat va sosi la concesionari în toamna acestui an.
(12 sep 2008, 09:52:00