Jaguar a suferit mult din pricina lipsei unor produse noi, actualizate la standardul designului actual. Ultimii ani parcă i-ar fi petrecut în taină, iar veştile şi aşa puţine confirmau doar lansarea unor versiuni sportive, sau a unor noi nivele de echipare, superioare, ce-i drept, în privinţa dotărilor.
Dar odată cu venirea seducătorului XF, datele problemei se schimbă. Prezent de câteva luni şi pe piaţa românească, sedanul premium reflectă eleganţa şi rafinamentul sofisticat ce se adresează unui public select şi exclusivist.
Umerii spatelui preiau linia unui coupe stilat, care adaugă o notă de personalităţii. Ceea ce îl face să fie unic pe XF este atenţia acordată detaliilor, designul original, precizia finisajelor şi profilul atent conturat.
Provenit din conceptul C-XF, model de clasă medie va înfrunta adversari de calibru Audi A6, BMW Seria 5, Lexus GS şi Mercedes E-Klasse.
Partea de propulsie este formată din patru unităţi, una diesel de 2.7 litri/207 cai putere şi trei pe benzină de 3.0 litri/238 CP, 4.2 litri V8 /298 CP şi 4.2 litri V8 turbo/416 CP.
Nivelul de intrare, Luxury, oferă la interior tapiserie din piele, climatizare, scaune şi volan reglabil electric. La partea de siguranţă activă şi pasivă regăsim sistemele ABS, EBD, DSC însoţite de şase airbaguri, iar la capitolul utilitate, sedanul premium beneficiază de senzori parcare spate, pornire fără cheie, Bluetooth şi transmisie automată.
XF, înlocuitorul celebrului S-Type, este asamblat la uzina engleză din Castle Bromwich, Anglia. Compania va exporta prima generaţie XF pe 66 de pieţe ale lumii.
Jaguar a confirmat şi lansarea peste doi-trei ani a versiunii break, ce va fi livrată preponderent pe pieţele europene.
În România, sedanul de lux Jaguar XF are un preţ de pornire de 40.500 de euro fără taxe. Cel mai scump model al gamei costă 67.500 fără TVA.