Ford ne arăta şi latura sălbatică a popularului Focus. Botezat RS, Racing Sport, automobilul de performanţă va fi echipat cu accesorii aerodinamice, elemente estetice şi un pachet de dotări interesante la interior ce vor face ca bolidul Ford să fie foarte atractiv pentru tineri, spune un oficial al companiei care a dorit să rămână sub protecţia anonimatului.
Vopsit într-o culoare ţipătoare, bolidul ascunde sub cămaşa verde fluorescent un adevărat pachet de muşchi. Cu un motor de 300 de cai putere capabil să ofere 410 Nm roţilor punţii faţă, Focus RS se poate duela fără probleme cu modele de prim rang: Subaru Impreza 2.5 WRX STI Sport (301 cai putere) sau Mitsubishi Lancer Evolution (295 cai putere). Unitatea Duratec este un propulsor turbo de 2.5 litri cu 5 cilindri ce dispune de 60 de cai putere în plus faţă de Focus ST – portocala mecanică a diviziei Ford Europe. Cu un demaraj de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 6 secunde, bolidul dezvoltat de inginerii germani are toate şansele de a deveni cel mai rapid model din clasa compactă. Printre dotările care nu pot fi observate cu ochiul liber se mai numără suspensiile pe sistem RevoKnuckle şi discurile de frână ventilate cu diametru de 336 de mm pe faţă şi de 300 mm pe spate.
Rămânem la exterior, unde kit-ul adoptat este atât din punct de vedere tehnic cât şi estetic foarte eficient. Spoilere modificate aerodinamic, eleron , praguri evazate şi jantele de 19 inch ce încalţă pneuri Continental de 235/35 sunt elementele care dau savoare sportivului Focus RS. Aşa cum anunţase anterior, Ford nu va utiliza un sistem de tracţiune integrală ci va apela doar la tracţiunea faţă, soluţie aleasă implicând în primul rând costuri mai mici de producţie. Ford se gândeşte la posibilitate de a oferi noua generaţie RS şi pe versiuni de caroserie sedan sau wagon (break).
Ford a optimizat manevrabilitatea ca urmare a introducerii unui diferenţial semi-activ cu alunecare limitată poziţionat între roţile punţii faţă, dispozitiv mecanic care va îmbunătăţi semnificativ tracţiunea şi momentele de cuplu. Kit-ul sportiv va mai include spoiler cu prize de ventilaţie integrate, jante de 19 inch, bare anti-ruliu. Se intenţionează producţia a doar 10.000 de exemplare Focus Racing Sport la un preţ estimativ de 33.600 de euro bucata. Modelul de performanţă va fi comercializat din februarie 2009.