Printre cei căzuţi din dreptul la succes se numără şi Phaeton, model cu un parcurs sinuos, care a dat destule emoţii şefilor companiei din Wolfsburg. Lansată în 2002, după prezentarea din martie de la Salonul Auto de la Geneva, noua limuzină Volkswagen era descrisă în termeni elogioşi şi i se prevestea un viitor foarte roz deşi avea să concureze automobile de lux ca Mercedes S-Klasse şi BMW Seria 7. Complimentele nu au fost de ajuns pentru a-i convinge pe clienţii de limuzine că Phaeton este chiar alternativa potrivită la costisitoarele modele menţionate anterior. Rezultatele vorbesc de la sine. Din ziua debutului şi până astăzi s-au vândut 33.000 de exemplare Phaeton, compartiv cu 105.000, cât sperau constructorii. Producţia a fost stabilită la 20.000 de unităţi pe an, faţă de 5.900, câte au fost asamblate, de exemplu, anul trecut.
Rezultatele negative nu i-a descurajat pe fostul şi nici pe actualul şef să renunţe la sedanul de clasă mare, în schimb l-au retras de pe acele pieţe unde vânzările erau nesemnificative. Volkswagen crede şi acum că automobilul de peste 5 metri lungime, echipat cu tracţiune integrală şi motoare V6, V8, V10 şi W12, încă nu şi-a spus ultimul cuvânt. Şi au dreptate! În primul trimestru din 2008, Volkswagen a comercializat 769 de modele Phaeton, un record tradus printr-o creştere a vânzărilor cu 45.4% faţă de perioada similară a anului trecut. Estimările manufacturierului sunt mai mult decât optimiste, Volkswagen anunţând că până la sfârşitul anului speră să vândă 7.000 de unităţi. Odată cu acest rezultat, germanii spun că intenţionează să lanseze în 2011 o nouă generaţie, ce va împrumuta platforma de la Bentley Continental, risipind zvonurile care dădeau ca sigur sfârşitul de carieră al sedanului Phaeton.