Ieri, producătorul japonez ne-a oferit prima imagine şi detaliile necesare pentru a creiona portretul robot al celui mai nou vehicul ecologic Honda. Este vorba de un concept care, atât ca denumire, cât şi ca stilistică, nu aduce nimic nou sub soare. Prototipul a fost botezat Insight, după numele unui model cu un design neconvenţional şi propulsie hibridă poziţionat în clasa subcompactă şi fabricat până în anul 2006. Estetica noului concept împrumută elemente de la proaspăt lansatul FCX Clarity, dar vine şi cu câteva noutăţi interesante care ar putea fi întâlnite şi la maşina de serie, dacă ţinem cont că vehiculul aflat în discuţie este foarte apropiat modelului de serie.
Cireaşa de pe tort este tehnologia aflată în slujba viitorului Insight. Deocamdată ştim doar că sub capotă va fi montat un agregat de tipul IMA (Integrated Motor Assist), ceea ce va face din hibridul Honda unul din cele mai accesibile automobile de pe piaţă. Insight este un hatchback în cinci uşi cu un interior generos ce oferă spaţiu pentru cinci persoane adulte. Dezvoltat pe o nouă platformă tehnică, Insight beneficiază de o unitate de control compactă şi acumulatorii sub spaţiul de depozitare al portbagajului, coborând astfel centrul de greutate şi păstrând latura practică a modelului hatchback.
„Primul automobil Honda Insight lansat în 1999 a fost pionier în tehnologia hibridă în Europa şi rămâne un simbol iconic al inovaţiilor pe linie ecologică semnate de Honda", a declarat Takeo Fukui, preşedintele Honda Motor Co. „Acest nou model se va evidenţia şi prin prisma costului de achiziţie, acesta furnizând tehnologia hibridă unui număr foarte mare de clienţi interesaţi să cumpere vehicule foarte economice şi costuri de întreţinere reduse”, a declarat şeful companiei nipone.
Conceptul Insight reprezintă apogeul în materie de tehnologie hibridă – pe partea de motoare benzină-electric, după două decenii de cercetări şi dezvoltare. Versiunea de serie va fi comercializată în prima jumătate din 2009 în Europa, Japonia şi America de Nord. Noua generaţie va fi asamblată împreună cu modelul Civic Hybrid, la uzina Suzuka din Japonia, care recent şi-a extins linia de producţie pentru motoare hibride.