Intrat pe pieţele internaţionale în anul 2002, modelul Z4 se inspira abundent din linia estetică a modelelor BMW de clasă medie şi mare. Patru ani mai târziu este lansată versiunea de top Z4 coupe, iar din acest an constructorul de automobile premium a pus la dispoziţia clienţilor un pachet cu accesorii sportive pentru Z4 Roadster. Ultimul exemplar Z4 – un model decapotabil de culoare gri cu motor de 3.0 litri, a ieşit de pe liniile de producţie ale fabricii din Spartanburg, Carolina de Sud. Aici se asamblau toate cele trei vehicule ale gamei: coupe, roadster şi versiunea de performanţă Z4M.
„A fost o maşină extraordinară pentru noi toţi şi, deşi Z4 ne-a pus pe harta industriei auto, modelul BMW nu ne caracterizează”, a declarat Bobby Hitt - purtătorul de cuvânt al diviziei BMW Manufacturing, făcând referire la planurile viitoare ale fabricii din Spartanburg. Recent, oficialii companiei germane au aprobat alocarea unui capital de 52 de milioane de euro pentru extinderea facilităţilor de producţie cu 1,2 milioane de metri pătraţi. Investiţia are ca scop creşterea numărului liniilor de asamblare, a cadenţei de producţie pentru gama de vehicule SUV, respectiv X5 şi X6 dar şi a viitoarei generaţii X3.
Noua generaţie a familiei de sportive „Z” va fi produsă în Germania la uzina din Regensburg şi este aşteptată să debuteze anul viitor. În toamna acestui an, la Salonul Auto de la Los Angeles, desfăşurat între 21 şi 30 noiembrie 2008, va fi dezvăluit conceptul premergător versiunii de serie. Noul model Z4 va avea o paletă bogată de motorizări care va include motorul twin-turbo de 3.0 litri împrumutat de la versiunea 335i şi unitatea V8 de 4.0 litri preluată de la M3, ce va fi disponibilă pe modelul de top Z4M. Surse din interior afirmă că nouă generaţie va beneficia în premieră de aportul unui propulsor diesel.