Numele iQ este un acronim cu mai multe înţelesuri. Litera „i” vine de la individualitate, inteligent, inovativ, iar „q” de la calitate. Dimensiunile ultra-compacte şi motorul economic sunt factorii care constituie calităţile practice ale micului model nipon, care se doreşte a fi un etalon în segmentul său. Destinat exclusiv activităţilor de oraş, vehiculul ce măsoară doar 2,98 metri lungime are datoria de a face din condusul zilnic o reală plăcere. Confortul şi libertatea de mişcare sunt două din marile probleme ale maşinilor de buzunar, chestiuni ce pot fi rezolvate adoptând o singură soluţie: mărind distanţa dintre axele osiilor. iQ are un ampatament de exact doi metri, ceea ce a permis instalarea unui al doilea rând de scaune, aşa că interiorul poate găzdui patru persoane, ce se bucură de un habitaclu foarte bine organizat, funcţional şi versatil. Rezervorul pentru combustil este plasat sub podea pentru a maximiza spaţiul interior, iar bancheta spate este rabatabilă şi fracţionabilă 50/50.
Surprinde plăcut calitatea excelentă a materialelor folosite la interior şi chiar finisajele, un lucru mai puţin obişnuit pentru un citycar încărcat de regulă cu un morman de plastic urât şi bord cu aspect de jucărie. Nu suntem siguri că filosofia de design, denumită „claritate vibrantă”, în formele căreia se toarnă zilnic automobilele Toyota, a fost respectată în deplinătatea canoanelor sale.
Exteriorul, dominat de duritatea formelor angulare greu digerabile pentru martorii oculari mai sensibili, nu impresionează cu nimic. Însă trebuie să fim conştienţi că iQ nu este o maşină de fiţe ori menită să impresioneze estetic. Japonezii afirmă că piciul iQ se înscrie în gama de modele urbane cu emisii foarte reduse, nivelul noxelor fiind limitat ca urmare a unor modificări de substanţă aduse motorului şi aerodinamicii. Propulsia este un capitol încă sub semnul întrebării, constructorul japonez fiind indecis dacă să opteze pentru o gamă cu două agregate pe benzină sau un singur diesel. Toyota va da startul producţiei spre sfârşitul acestui an, urmând ca în 2009 să înceapă activităţile pe parte comercială. Manufacturierul previzionează vânzări globale de peste 100.000 de unităţi în primul an de producţie. iQ este unul din cele trei modele de serie ce va fi dezvăluit de Toyota la începutul lunii octombrie la Salonul Auto de la Paris, când vom afla detaliile legate de preţ şi mecanică.
( 3 sep 2008, 11:39:41