Clienţii care doresc să uite de drumurile repetate la pompele staţiilor de alimentare sau voiaje des întrerupte din acelaşi motiv, vehiculul iberic este una dintre opţiuni. Disponibil atât în versiunea de caroserie în trei uşi - Sportcoupe, cât şi în cea cu cinci uşi, modelul ecologic este pus în mişcare de un propulsor TDI de 1.4 litri ce produce 80 de cai putere - acelaşi care figurează şi pe Volkswagen BlueMotion. Reducerea consumului de carburant şi implicit a emisiilor de dioxid de carbon a fost posibilă graţie unor modificări deja clasice în rândul automobilelor „verzi”. S-au impus noi reglaje ale motorului, transmisia are trepte mai lungi, iar masa maşinii a scăzut. Pentru ca versiunea de faţă să fie uşurată de povara unor kilograme în plus, pe lângă faptul că şasiul şi caroseria sunt mai uşoare, Seat a renunţat la roata de rezervă şi la cricul mecanic.
O altă măsură ce s-a impus pentru atingerea performanţelor de consum dorite a fost îmbunătăţirea coeficientului aerodinamic. Spaniolii au renunţat la grilă, pe care au acoperit-o în întregime, răcirea motorului făcându-se doar prin priza de aer centrală de forma unui trapez. Pentru ca reţeta să fie completă, anvelopele au fost schimbate cu cauciucuri cu rezistenţă redusă la înaintare şi cu dimensiuni ceva mai mici. Dacă modelul comun Ibiza foloseşte pneuri de 185/60 R15, versiunea ecologică rulează pe anvelope de 175/70 R14. Toate modificările aduse noului Ibiza Ecomotive au condus la stabilirea unui prag al emisiilor de numai 99 g/km de dioxid de carbon.
Pentru a micşora cantitatea de particule generate prin arderea motorinei, Ibiza Ecomotive a primit în dotare un filtru de particule (DPF). Modelul ecologic va debuta oficial în octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Clienţii vor putea comanda maşina economică din decembrie, urmând ca primele exemplare să ajungă la dealeri în primul trimestru al anului viitor.