Mazda nu îşi ascunde intenţiile şi planurile de viitor. Intrarea pe piaţa hibridelor şi dezvoltarea unui model cu emisii reduse de gaze sunt prorităţi de grad zero pe agenda constructorului japonez.
Mai multe voci din cadrul companiei susţin că inginerii lucrează la un model cu propulsie electrică şi că deja există un model experimental testat într-o locaţie secretă. Misteriosul vehicul va intra în concurenţă cu automobilul golbal dezvoltat de General Motors. Producătorul asiatic a confirmat că Chevrolet Volt va fi următoarea ţintă a japonezilor şi că în momentul de faţă se lucrează la îmbunătăţirea parametrilor de funcţionare a sistemului electric, propulsor plus acumulatori.
Mazda va merge pe acelaşi principiu de funcţionare a maşinii hibride ca şi la Volt, unde motorul termic este de fapt un generator de curent - sursa principală de producerea a energiei electrice necesare încărcării bateriilor sau pentru a pune vehiculul în mişcare. Spre deosebire de acelaşi model american, hibridul Mazda va fi echipat cu un propulsor rotativ Wankel, folosit pe scară largă de manufacturierul nipon la o serie de modele sportive - printre care şi RX-8, încă din anul 1967. Una dintre marile probleme ale maşinilor hibride este autonomia de drum, iar aici inginerii japonezi intenţionează să doteze modelul lor cu acumulatori dintre cei mai performanţi. Nu se cunoaşte ce soluţie vor alege, dar cert este că la ora actuală marea majoritate a constructorilor auto optează pentru bateriile de tipul litiu-ion.