Ford adaugă valoare familiei prin gama bogată a monovolumelor care pun accent pe spaţiu, funcţionalitate şi versatilitate. În capul listei se află Galaxy, maşina de familie ce a debutat în primăvara anului 1995. A treia generaţie concepută şi dezvoltată integral de Ford Europa este pe piaţă din anul 2006 şi constituie una dintre cele atractive oferte vehicule din segmentul MPV.
Modelul Galaxy dispune de inovaţii ce ajută la creşterea gradului de securitate oferit pasagerilor. Atât la partea de siguranţă activă cât şi pasivă, Galaxy excelează prin sistemele oferite, de la cel pentru monitorizarea presiunii în pneuri, la sistemul de suspensii active, controlul de croazieră, ABS, ESP şi nelipsitele airbaguri.
Monovolumul măsoară 4.82 metri, cu 18 cm mai mult decât vechea generaţie, a câştigat 6 cm în lăţime, ajungând la 1.85 metri, iar înălţimea a fost uşor ajustată pentru a da aerodinamicii ceea ce este al ei.
La interior, noutatea principală este sistemul FFS, care facilitează rabatarea completă, fără a mişca poziţia oricărui scaun, din cele cinci aflate pe rândurile doi şi trei. În acest caz spaţiul util pentru bagaje ajunge la 2.325 de litri, cel mai mare volum pe care poate să-l ofere în momentul de faţă un MPV. Garnisirea habitaclului este întotdeauna un bun prilej de a demonstra până la cel nivel al bunului gust se poate ajunge. Pielea de calitate, lemnul şi coloristica bordului se îmbină armonios, lăsând impresia unui interior fără cusur. Tabloul de bord este simplu, cu o parte din comenzi pe volan, iar consola centrală are în centru levierul schimbătorului de viteze. Interiorul poate fi configurat în 32 de variante, fără ca scaunele să fie demontate. Spaţiul de depozitare de 435 de litri, valoarea iniţială a portbagajului, poate ajunge de trei ori mai mare când rândurile doi şi trei sunt pliate, suprafaţă de încărcare ajungând la 2.0 metri pe 1.15 metri.
Exteriorul nu face notă discordantă cu habitaclul. Linia generală a maşinii este una sportivă şi musculoasă, care dă senzaţia de siguranţă şi agilitate. La drum, Galaxy va fi un partener ideal, nu numai datorită dimensiunilor, dar şi a dotărilor. Spre exemplu, climatizatorul este oferit standard şi poate regla în mod automat şi independent temperatura internă, pentru şofer sau pentru orice pasager aflat la bord, graţie sistemului EATC. Cum monovolumul poate transporta şapte persoane, un astfel de sistem este mai mult decât bine venit mai ales vara, când temperaturile ridicate pot provoca discomfort. Pentru prima oară în segmentul monovolumelor, Ford introduce pe Galaxy airbagul pentru genunchi, un accesoriu care întregeşte sistemul de securitate pasiv, echipat suplimentar cu o serie de airbaguri frontale, laterale şi tip cortină. Cireaşa de pe tort este sistemul de suspensii active cu control continuu, care are rolul de a creşte permanent gradul de confort în funcţie de viteză şi condiţiile de drum.
Oferta motorizărilor este şi ea pe măsura aşteptărilor. Numai că numărul agregatelor ce folosesc motorina domină autoritar oferta. Din cinci propulsoare, patru sunt diesel. Două Duratorq TDCi de1.8 litri cu 100 şi 125 CP, iar alte două Duratorq TDCi de 2.0 litri, dotate cu filtru antiparticule şi care dezvoltă 130 şi 140 CP. Propulsorul pe benzină este un Duratec de 2.000 cmc şi 145 cai putere. Galaxy are două niveluri de echipare, Trend şi Ghia, ce corespund unor preţuri de bază de 22.230, respectiv 24.590 de euro fără TVA.