În gama Seat, versiunile cu un caracter sportiv accentuat poartă prenumele „Cupra” - cuvânt cu o puternică identitate vizuală şi sonoră.
Aşa cum anunţase anterior, Seat continuă tradiţia începută în anul 1999 de a furniza în casa subcompactelor un automobil care să impună respect şi răspundă ferm provocărilor.
Recent, producătorul a prezentat noua Ibiza Cupra, vehicul ce joacă rolul versiunii de vârf în cadrul familiei de modele Ibiza. Spre deosebire de generaţiile anterioare, cu ediţia sportivă am făcut cunoştinţă mult mai devreme decât de obicei.
Noua Ibiza Cupra este de fapt conceptul Bocanegra, rafinat şi stilizat până la cel mai mic detaliu pentru a putea respecta statutul de maşină de serie. Elementele de natură sportivă ale prototipului expus în luna martie la Salonul Auto de la Geneva au fost păstrate, însă există şi detalii noi care, prin prezenţa lor, transmit o doză suplimentară de dinamism.
Seat a operat modificări la secţiunea frontală la nivelul spoilerului şi a prizelor de aer, în timp ce partea din spate se evidenţiază prin evacuarea cromată - o ţeavă de eşapament trapezoidală montată pe mijloc. Spoilerul spate găzduieşte prize aerodinamice plasate pe capătul acestuia, doi catadioptri reflectorizanţi plasaţi la baza spoilerului şi un difuzor de aer cu un profil mai aparte. Trenul rulant este echipat cu anvelope Pirelli de 215/40 şi jante de 17 inch cu spiţe duble, un accesoriu nelipsit din bagajul de dotări al oricărei sportive care se respectă.
Practic, versiunea de top a modelului spaniol este construită pe baza pe noului Ibiza SportCoupe - versiunea hatchback în trei uşi, căreia i s-au adus o serie de modificări de ordin aerodinamic şi estetic, pentru a face faţă noilor cerinţe dictate de puterea motorului. Sub capotă se află un motor de 1,4 litri TSI supraalimentat de o turbină şi un compresor volumetric, agregat cu o configuraţie uşor modificată pentru a putea genera 180 de cai putere.
Propulsorul este o declinare a motorului de 1.4 litri de 170 de cai putere, şi este cuplat la o transmisie automată de tip DSG cu şapte trepte. Interiorul se remarcă şi el prin câteva dotări specifice sportivelor care ţin la imaginea lor. Habitaclul este decorat cu scaune sport, un set de pedale perforate din aluminiu, în timp ce volanul şi levierul cutiei de viteze prezintă unele modificări tipice versiunilor Cupra.
În ceea ce priveşte lista echipamentelor din dotarea standard, noua sportivă de top dispune de sistemul de siguranţă activă ESP, patru airbaguri, sistemul de asistare la plecarea de pe loc în rampă – Hill Holder Control şi pneuri cu senzori de monitorizare a presiunii.
Seat va lansa oficial noua Ibiza Cupra în cadrul Salonului Auto de la Paris.