„Putem dezbate problemele de mediu ore în şir, sau în buna tradiţie Opel, putem să facem ceva în privinţa aceasta”, declară Alan Visser, directorul executiv de vânzări şi marketing, despre iniţiativa de mediu Opel ecoFLEX.
Programul de reducere a emisiilor de noxe vizează modelele de mare volum, apreciatul vehicul compact Astra numărându-se printre produsele care beneficiază din acest an de o variantă ecologică specială.
Termenul ecoFlex este atribuit celor mai economice modele Opel dar ele reflectă în acelaşi timp şi una din marile calităţi ale maşinii: capacitatea de a emite un nivel redus de gaze toxice. Astra ecoFLEX utilizează un propulsor turbodiesel de 1.7 litri ce generează 110 de cai putere şi un cuplu maxim de 260 Nm la 2.000 de rpm. Unitatea CDTI necesită 4,5 litri de carburant pentru a parcurge 100 de kilometri iar cantitatea de noxe emise în atmosferă este cifrată la 119 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Opel a echipat versiunea ecologică a compactei Astra cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Atingerea noilor performanţe în materie de consum şi emisii a fost posibilă ca urmare a îmbunătăţirilor aduse, mai precis a modificărilor operate la blocul motor, transmisie, direcţie, tren de rulare şi aerodinamică.
Sistemul ECU - care controlează motorul, monitorizează şi ajustează toate funcţiile importante ale maşinii, a fost revizuit, treptele cutiei de viteze sunt mai lungi iar anvelopele au fost schimbate cu pneuri ce garantează o rezistenţă scăzută la rulare. Opel a redus masa maşinii cu 30 de kilograme, a echipat trenul de rulare cu suspensii coborâte, iar la partea frontală spoilerul beneficiază de prize de aer optimizate pentru a scădea coeficientul aerodinamic.
Astra ecoFlex poate atinge o viteză maximă de 188 de km/h şi este echipat din fabrică cu filtru de particule ce nu necesită întreţinere. Prin această versiune ecologică, Opel demonstrează că se poate reduce consumul de carburant cu ajutorul tehnologiilor inteligente.
„Opel a fost adesea primul producător de automobile care a oferit inovaţii tehnologice pentru multe clase de vehicule, cu mult înainte ca alţii să-i urmeze exemplul”, declară Alan Visser. Fabricantul a fost primul care a instalat un convertor catalitic cu trei căi la toate automobilele sale şi primul producător german care a introdus în 2005 ca standard filtrul diesel de particule ce nu necesită întreţinere la multe dintre modelele sale.
Cel mai economic Astra din gama Opel va fi comercializat spre sfârşitul anului în variantele de caroserie, break, hatchback cu trei şi cinci uşi.