Concluzia oarecum surprinzătoare, în condiţiile în care toată industria auto se îndreaptă spre era maşinilor low-cost, a fost desprinsă din declaraţiile unui oficial japonez însărcinat să diriguiască activităţile societăţii mixte HSCI, o mâna dreaptă a mărcii Honda în India.
„Plănuim să intrăm pe piaţa maşinilor mini cu un model produs la noua noastră uzină din Rajasthan ce va fi operaţională peste doi ani", susţine Masahiro Takedagawa, preşedintele şi managerul Honda Siel Cars India.
Oficialul nipon a ţinut să precizeze că nu este vorba de un model ieftin (low-cost), ci de un vehicul mini în versiunea hatchback adresat sectorului premium.
Honda intenţionează să reducă pe cât posibil cheltuielile de dezvoltare, aşa că va folosi platforma tehnică a modelului global Jazz, cunoscut pe alte pieţe sub numele Fit.
Gama de propulsoare va include doar unităţi pe benzină, axate în primul rând pe un raport foarte bun între economia de combustibil şi performanţe.
Japonezii vor dota viitoarea compactă de clasă mini cu accesorii premium, şi niveluri de echipare atractive, Honda fiind considerat pe piaţa indiană un producător de lux. Prezent aici de un deceniu, Honda încă nu dispune de un vehicul de oraş, gama actuală formată din doar patru modele, City ZX, Civic, Accord şi CR-V, fiind departe de a satisface cerinţele locale.
Noul model va fi lansat în 2010 şi livrat deocamdată doar în India, unde 80% din totalul automobilelor comercializate sunt din clasa mică.
Pe viitor, manufacturierul intenţionează să introducă gradual noul mini-hatch de lux şi în alte ţări cu potenţial de lider în sectorul auto.
Honda şi-a propus să producă în primul an de la lansare 60.000 de modele anual. În momentul de faţă, constructorul japonez deţine o cotă de 20% din piaţa locală şi dispune de o reţea de distribuţie formată din 80 de dealeri.