Surprinzător, francezii îl readuc la viaţă pe Safrane, la vremea sa - anii ’90, cel mai scump şi luxos model al mărcii pe piaţa europeană. Berlina a fost primul automobil Renault dotat cu airbaguri şi unul din puţinele ce dispunea şi de o versiune cu tracţiune integrală.
Scos din producţie în anul 2000, Safrane a fost înlocuit de Vel Satis iar de atunci nu au existat semnale că ar putea reveni la dealerii Renault, până astăzi, când manufacturierul din Hexagon a hotărât să repună în drepturi sedanul de clasă mare.
Spre deosebire de generaţia anterioară care era disponibilă doar în Europa, noua serie - dacă îi putem spune aşa, este destinată clienţilor cu potenţial financiar din Orientul Mijlociu, regiune unde producătorul francez doreşte să îşi sporească influenţa.
Departe de a fi original, Safrane este rezultatul combinării a două modele de succes: Samsung SM5 - de la care preia integral designul exterior şi interior, al doilea sedan de clasă medie ca vânzări în Coreea de Sud şi Nissan Teana -berlina japoneză de talie medie cu cele mai bune vânzări în Asia de Est şi Oceania, de la care împrumută toate componentele, inclusiv motorizările.
Versiunea de bază va fi animată de un propulsor V6 de 2,3 litri ce produce 170 cai putere. Unitatea funcţionează pe benzină şi este cuplată la o transmisie automată cu cinci trepte. Gama de motorizări mai include un alt motor V6 de 3.5 litri ce generează 260 de cai putere. Disponibil pentru prima dată şi publicului din această parte a lumii, putem spune că Safrane trăieşte a doua viaţă, fiind pentru a doua oară în 16 ani la început de carieră.
Sedanul va fi asamblat la uzina Busan din Coreea de Sud, împreună cu „fratele geamăn” Samsung SM5.