Ritmul a fost impus de celebrul E-Klasse, un model ce întrunea absolut toate calităţile unui automobil de top. A fost multă vreme portdrapelul segmentului, detaşându-se clar de rivali, însă ultima generaţie nu a impus ritmul şi a fost trimisă imediat în spatele scenei de A6 şi Seria 5 care luptau pentru supremaţie.
Mercedes este decisă acum să îşi covârşească adversarii cu noua generaţie E-Klasse, care începe să trimită primele semne clare ale venirii sale.
Dacă în decembrie 2007 vă prezentam primele informaţii oficiale însoţite de poze spion ale noilor modele sedan şi break, astăzi suntem în măsură să vă aducem în atenţie versiunea de performanţă AMG, ce va debuta imediat după lansarea variantelor „domestice” E-Klasse.
Modelul de teste, atent camuflat, ascunde cele mai multe secrete în zona motorului, blocurilor optice faţă, stopurilor, portiere, portbagaj şi montanţi. Cu excepţia plafonului şi spoilerului spate, lăsate intenţionat neacoperite, restul maşinii prezintă modificări importante ce lasă să se întrevadă o abordare puţin diferită a liniei generale, mai agresivă şi energică decât ne obişnuise până acum Mercedes. Germanii au intenţia de a păstra AMG în rândul sportivelor de lux cu tradiţie care oferă deopotrivă lux, senzualitate şi excelenţă în dinamism.
Să nu uităm că maşina pentru care Mercedes a alocat un buget uriaş se anunţă a fi viitorul etalon în segmentul său, iar atingerea obiectivului înseamnă, în primul rând, în ceea ce îl priveşte pe noul E-Klasse AMG, depăşirea spectaculosului Audi RS6 şi a intangibilului BMW M5. Pentru aceasta va fi nevoie de un motor foarte puternic, dacă Mercedes, într-adevăr, vrea fotoliul de lider. În prezent E 63 AMG furnizează 507 cai putere, ceea ce ar face ca versiunea Mercedes să pară un copil nevinovat pe lângă odraslele Audi şi BMW, ce anunţă deja agregate biturbo de peste 550 de cai putere.
Cu siguranţă inima noului E-Klasse AMG va bate în pieptul unui vehicul sport echipat, dacă nu cu un V10, cel puţin cu un V8 dotat cu compresor.
La fel ca şi în cazul versiunii comune E-Klasse, ne punem aceeaşi întrebare, va fi E-Klasse AMG, revoluţionar, senzaţional sau irezistibil?
Răspunsul îl vom avea în primăvara lui 2009 după Salonul Auto de la Geneva.