Prima generaţie a intrat in istorie fiind primul vehicul de serie din lume ce a oferit o motorizare diesel cu injecţie directă de motorină. După o pauză de peste un deceniu, în anul 2005, Fiat reia ofensiva în clasa medie cu acelaşi model, astăzi prezent pe piaţă cu o versiunea uşor îmbunătăţită estetic.
Din punct de vedere stilistic, principalele modificări au fost operate doar la partea frontală, acum mult mai dinamică în raport cu vechiul model. Chiar dacă din faţă, Croma aduce foarte mult cu modelul Bravo, în rest maşina de top din gama Fiat semnată de maestrul Giugiaro, mizează pe aceleaşi valori de confort, spaţiu şi utilitate, specifice oricărui automobil de familie.
Croma, un model ce se laudă cu un portbagaj de 500 de litri, este un produs echilibrat, cu aceleaşi proporţii ca şi vechiul model: 4,78 m lungime, 1,77 m lăţime şi 1,60 înălţime. Neschimbate rămân ampatamentul de 2,70 metri şi volumul portbagajului care măsoară între 500 şi 1600 de litri.
Fiat propune aceleaşi motorizări dinamice, trei diesel JTD (120,150, 200 CP) şi două benzină de 1,8 litri -140 cai putere şi 2,2 litri - 147 cai putere. Agregatele pot fi conectate la transmisii manuale cu cinci sau şase rapoarte şi una de tip secvenţial automată, oferită opţional pentru motorul diesel de 150 CP şi disponibilă standard pentru unitatea de 200 CP.
Croma nu duce lipsă de sisteme de securitate activă şi pasivă, justificând astfel cele cinci stele obţinute la testele de impact EuroNCAP. Maşina de familie are în echiparea de serie şapte airbaguri la care pot fi adăugate alte două aflate pe lista de opţionale. Modelul include şi sisteme de top precum ABS, EBD, ESP (programul electronic al stabilităţii), ASR, HBA (ajutorul la frânarea de urgenţă), MSR şi utilul dispozitiv Hill Holder, care asistă şoferul la plecarea de pe loc în rampă.
Noua Croma este asamblată la fabrica Fiat Auto Cassino din sudul Italiei şi este disponibilă doar în versiunea de caroserie break. Fiat şi-a propus să comercializeze anual până la 60.000 de unităţi.