Renault semnează o nouă premieră absolută în industria de profil. După ce a investit cu curaj şi a demonstrat că automobilele de buget sunt fezabile, producătorul francez vrea să schimbe din nou mersul industriei auto cu Sandero Stepway.
Acesta este primul crossover din aşa numita categorie low-cost ce se adresează unui segment de populaţie bine definit. Renault face o referire explicită şi la sectorul de activitate al modelului debutant: USV. Prescurtarea vine de la Urban Sport Vehicle, o titulatură deloc pompoasă, care spune totul despre destinaţia ineditului automobil: traficul din oraşe. Vehiculul este construit special pentru două din cele mai importante pieţe din America de Sud, respectiv Brazilia şi Argentina.
Cine este Sandero Stepway? O versiune Sandero hatchback cu o gardă la sol ridicată şi elemente decorative întâlnite la vehiculele 4x4: ornamente din plastic dispuse peste pasajele roţilor, scuturi de protecţie din metal pentru motor şi rezervorul de combustibil, praguri evazate cu finisaj din aluminiu şi spoliere cu detalii din plastic de culoare închisă.
Cu excepţia materialului folosit la mânerele portierelor şi a tipului anvelopelor, în rest caroseria maşinii crossover nu diferă cu nimic de versiunea Sandero hatchback, estetica exteriorului şi interiorul fiind neatinsă.
În privinţa datelor de ordin tehnic, aici nu sunt prea multe de spus, asta pentru că porţia de informaţii via Renault a fost, ca de obicei în astfel de cazuri, insuficientă. Motorizarea oferită pe Sandero Stepway se limitează doar la un singur propulsor pentru fiecare piaţă. Pentru consumatorii din Brazilia modelul vine echipat cu unitatea Hi-Flex de 1.6 litri ce funcţionează pe bio-etanol şi produce 112 cai putere, în timp ce clienţii din Argentina vor avea la dispoziţie un motor diesel de 1.5 litri pe injecţie directă common-rail şi turbocompresor, ce dezvoltă 67 de cai putere la 2.000 rpm.
Accesibil şi polivalent, primul crossover low-cost din lume vizează clienţi sofisticaţi, care îşi doresc un automobil în care să se facă remarcaţi, susţin cei de la Renault.
Modelul Sandero Stepway beneficiază de o garanţie de trei ani sau 100.000 km şi se bazează pe aceleaşi calităţi fundamentale ale recent lansatului Sandero. Noul crossover va fi lansat în luna octombrie şi va fi asamblat la uzina Curitiba din Brazilia unde compania franceză a investit în ultima perioadă 400 de milioane de euro pentru dezvoltarea şi producţia a şase noi automobile. Nu este exclus ca modelul să poată purta pe viitor şi emblema Dacia, însă departamentul media al producătorului român nu a putut confirma sau infirma ipoteza. Cert este că Dacia va avea, mai devreme sau mai târziu, un SUV (crossover). Logan ori Sandero? Aceasta-i întrebarea!