Opel îşi va onora la timp promisiunile. Una dintre ele va fi dusă la bun sfârşit de divizia internă OPC - fondată în anul 1997, însărcinată cu dezvoltarea unui model sportiv poziţionat în clasa medie. Noul vârf de gamă Insignia, înlocuitorul celebrului Vectra, urmează să completeze gama recent prezentată (sedan, hatchback şi sports tourer) cu o versiune de performanţă, care va întrece toate aşteptările fanilor mărcii Opel.
Viitoarea sportivă se va numi Insignia OPC, iar primul exemplar meşterit de inginerii germani a ieşit deja la devorat kilometri de asfalt. Prototipul, uşor camuflat doar la secţiunea frontală, a atras atenţia în mod deosebit weekendul trecut pe circuitul de la Nurburgring, unde a parcurs câteva tururi de „încălzire”.
Surprinzător, modelul de performanţă spionat nu este dotat cu accesoriile specifice unui vehicul sportiv, excepţie făcând doar spoilerul faţă care va găzdui două prize de aer suplimentare sub faruri. După toate aparenţele, aceasta pare să fie o versiune aproape de producţia de serie.
Comparativ cu modelul „domestic” Insignia, modificările de ordin aerodinamic sunt minore şi insesizabile. Grila de tip fagure ia locul calandrului cromat, iar priza centrală de ventilaţie preia modelul grilei motor. Garda la sol este coborâtă cu câţiva milimetri ca urmare a dotării trenului rulant cu un nou set de suspensii, în timp ce jantele spiţate sunt încălţate cu anvelope sport cu talon îngust. Pe uşa portbagajului se observă acelaşi eleron încorporat ca şi la modelul obişnuit Insignia iar deasupra spoilerului stă scris V6, primul indiciu oficial ce vorbeşte despre configuraţia motorului pregătit de OPC (Opel Performance Center).
Sub capotă va fi un propulsor turbo pe benzină de 2.8 litri ce va produce peste 300 de cai putere faţă de 280 de cai putere cât furniza Vectra OPC. Probabil viteza maximă va fi din nou limitată electronic la 250 de kilometri pe oră. La partea de transmisie, Opel intenţionează să comercializeze Insignia OPC cu o cutie automată şi una manuală, ambele în şase trepte dar etajate diferit. Pentru prima oară un model preparat în atelierele OPC va dispune de tracţiune integrală, graţie sistemului Adaptive 4x4, echipat cu diferenţial Haldex, ce va schimba total optica şoferilor asupra ţinutei de drum.
În ceea ce priveşte versiunile de caroserie, Opel ar putea întrerupe tradiţia de a oferi pentru vârful de gamă, două modele sportive - sedan şi break (station wagon), aşa cum a procedat în trecut, furnizând de această dată doar unul în varianta de caroserie hatchback.
Insignia OPC va intra pe piaţă în vara anului viitor, Opel având astfel posibilitatea de a lansa oficial sportiva de top la unul din evenimentele majore ale lui 2009, Salonul Auto de la Geneva fiind cea mai indicată locaţie pentru o premieră mondială.