Cadillac este sinonim cu luxul. Brandul american cu cea mai mare notorietate pe piaţa locală se străduieşte să ţină pasul cu tendinţele actuale, fără însă a renunţa la tradiţia modelelor ce propun un design cu suprafeţe plane şi unghiuri drepte. Printre noutăţile rezervate anului 2009 se numără şi noua generaţie SRX, un crossover compact de talie medie ce va avea ca adversari direcţi modele de prim rang: Audi Q5, Mercedes GLK şi Volvo XC60. „Următoarea generaţie SRX este rezultatul explorării continue şi o redefinire a limbajului de design Cadillac cu scopul de a crea o prezenţă distinctă în segmentul dedicat vehiculelor crossover premium”, afirmă Clay Dean, director al departamentului de design Cadillac.
Mai puţin cunoscut europenilor, dar foarte apreciat peste ocean, mărturie fiind premiile câştigate în 2004 şi 2005, cel mai important fiind Best Truck "Luxury SUV", viitorul SRX se doreşte o reeditare a succesului primei generaţii care va continua să fie vândută până la jumătatea anului viitor.
Comparativ cu aceasta, noua generaţie este cu „un număr mai mică”, modelul scăzând în dimensiuni după ce secţiunea aflată în spatele montanţilor C a fost eliminată, conturul umerilor înscriindu-se acum în tendinţele actuale.
Pentru a avea o idee asupra modificărilor aduse, să amintim că prima generaţie SRX - cea actuală are 4.950 mm lungime, faţă de doar 4.572 mm, cât măsoară noul SRX. De asemenea crossoverul a pierdut şi în înălţime.
La partea de design se evidenţiază noua grilă motor, mai amplă şi proeminentă, ce include câteva baghete cromate. Farurile sunt aproape identice cu cele de pe prima generaţie SRX, cu amendamentul că semnalizatorul încorporat a fost mutat din partea stângă în partea dreaptă a blocurilor optice. La partea frontală apar două noi proiectoare de formă rotundă cu cadru cromat, o priză de aer centrală şi un spoiler cu o extensie din plastic de culoare închisă.
„Noua generaţie SRX demonstrează pe viu că brandul Cadillac duce linia designului său particular într-o nouă direcţie, atât în cazul autoturismelor cât şi în cel al gamei de crossovere, având dimensiunea potrivită, la timpul potrivit pentru clienţii de astăzi ai modelelor premium”, susţine Jim Taylor, managerul general al Cadillac.
Bazat pe prototipul Provoq, expus de-a lungul acestui an la mai multe saloane internaţionale, noul SRX păstrează caracteristicile de ordin tehnic şi estetic ale studiului de design, inclusiv dimensiunile acestuia: lungime 4.572 mm, lăţime 1.849 mm, înălţime 1.702 mm. Pe piaţă el va fi livrat în două versiuni: cu tracţiune faţă şi 4x4. Modelul premium este dezvoltat pe platforma Theta a grupului General Motors ce va fi utilizată şi de viitorul Saab 9-4X.
Compania producătoare va lansa a doua generaţie SRX în vara anului 2009, debutul oficial fiind programat pentru 19 noiembrie la Salonul Auto de la Los Angeles.