Renault îşi va duce la bun sfârşit strategia denumită sugestiv „Contract 2009”.
Peste numai o săptămână vom asista la debutul unui nou automobil inclus în acest program de relansare al mărcii care vizează creşterea vânzărilor şi a influenţei brandului francez, până în urmă cu câţiva ani primul producător de automobile din Europa.
La porţile afirmării bate acum noul Clio Symbol, versiunea sedan a noii generaţii Clio ce va fi prezentată în premieră internaţională pe 26 august 2008, în cadrul Salonului Auto de la Moscova.
Vizual, noua serie este complet diferită de generaţia curentă şi reprezintă un salt evolutiv, bineînţeles pozitiv. Exteriorul are un contur diferit, francezii făcând apel la un limbaj estetic ce denotă maturitate. La partea frontală, elementele ce o compun sunt noi dar nu toate sunt şi originale.
Blocurile optice şi capota preiau până la un punct tema stilistică a celor de pe Sandero iar calandrul este ornat cu o baghetă cromată în stilul compactei Dacia, oferind un rafinament distinct.
Grila motor, este total diferită de cea a versiunilor Clio Hatchback şi Grand Tour şi se înscrie în registrul estetic al modelelor low-cost din curtea Renault - Logan Facelift şi Sandero.
Interesant este faptul că emblema mărcii franceze nu mai este poziţionată la baza capotei, aşa cum se întâmplă în cazul ultimelor creaţii Laguna, Koleos, Grand Modus, Clio şi viitorului Megane III, ci direct pe grila radiator realizată din plastic de culoare neagră.
Spoilerul este nou şi prezintă o „fustă” cu rol aerodinamic iar priza de aer centrală este încadrată de proiectoare de ceaţă. Partea din spate a maşinii este dominată de un spoiler cu forme proeminente ce pornesc dinspre blocurile optice.
Uşa portbagajului este redesenată şi găzduieşte o lamelă cromată, noul Clio Symbol preluând această modă de la Logan Facelift. Stopurile sunt noi şi inspiră dinamism, în ton cu linia fluidă a modelului francez.
Despre interior nu se ştiu prea multe amănunte, constructorul urmând a ne furniza toate datele necesare imediat după lansare.
Nici în ceea ce priveşte partea tehnică nu deţinem informaţiile pe care ni le-am fi dorit. Ştim doar că întreaga paletă de motorizări diesel şi benzină a fost îmbunătăţită pentru a oferi un raport consum-prestaţii superior iar sistemul de suspensii (acelaşi ca la Clio II) şi transmisia au fost revizuite pentru a garanta confort şi eficienţă.
Având proporţii bine definite, noua generaţie se remarcă prin linia expresivă a exteriorului şi calitatea designului. Noul Clio Symbol a făcut progrese şi în ceea ce priveşte nivelul de confort al pasagerilor. Dimensiunile sale, lungime 4,26 m şi înălţime 1,43 m, sunt ideale pentru un sedan de buget din clasa B. În aceste condiţii, spaţiul pentru cap şi picioare nu ar trebui să reprezinte o problemă pentru cei cinci pasageri. Noul model Renault beneficiază de un portbagaj foarte încăpător, care face ca sedanul să poată fi folosit cu succes atât ca maşină pentru transportul uneltelor profesionale cât şi în minivacanţele din fiecare sfârşit de săptămână când bagajele ocupă ceva mai mult loc.
Renault Clio Symbol este un model cu multiple avantaje, care vor atrage în special familiile tinere care sunt interesate să achiziţioneze un automobil practic, economic şi la un preţ just.
Sedanul este destinat pieţelor Europei Centrale şi de Est, Rusia, Turcia şi ţările din regiunea Maghreb (Maroc, Algeria, Tunisia, Egipt, Libia şi Mauritania).