Toyota ia o poziţie fermă în ceea ce priveşte maşinile sport.
Ultimele declaraţii făcute de preşedintele Katsuaki Watanabe arată clar intenţiile manufacturierului din Ţara Soarelui Răsare. „Ne vom orienta spre automobile hibride, care să ofere un consum decent, în condiţiile în care preţul combustibililor este într-o continuă creştere. Prioritatea noastră este ca în anul 2020 gama să includă numai vehicule economice echipate cu motoare hibride. Ne vom concentra doar pe dezvoltarea de modele crossover, urbane şi de familie”, susţine Watanabe.
Este evident că vehiculele pick-up, sportivele şi modelele SUV din clasele superioare nu au un viitor la Toyota. Totuşi, anul trecut constructorul numărul 1 în Japonia şi în lume fermecase audienţa la Salonul Auto de la Detroit cu un concept spectaculos denumit FT-HS (Future Toyota-Hybrid Sport), un coupe sportiv cu propulsie hibridă care anunţa revenirea iconicului Supra.
Deşi oficial compania producătoare de automobile nu a comentat prea mult pe marginea acestui subiect, totuşi o rază de speranţă se întrezărea pentru fanii sportivei de două locuri, după ce un supervizor din departamentul de producţie a afirmat că FT-HS va fi introdus ca model de serie cel mai târziu în 2010 sub sigla Supra.
Potrivit unui purtător de cuvânt, Toyota a renunţat între timp la planurile sale privind lansarea unei noi generaţii Supra chiar dacă aceasta ar folosit o versiunea de propulsie benzină-electric.
Motivul? Excentricul coupe nu va putea respecta severele normele de poluare ce vor intra în vigoare peste patru ani.
„Eforturile noastre se vor îndrepta în special spre automobile de volum, Toyota urmând a extinde linia hibridelor nu numai în gama modelelor populare. Am renunţat la proiectele noastre legate de sportive şi utilitare hibride. Au primit undă verde doar acele produse care nu au necesitat costuri suplimentare de dezvoltare” mai susţine purtătorul de cuvânt. Declaraţia a fost făcută sâmbăta 16 august în cadrul unei conferinţe de presă pe tema încălzirii globale, unde au fost invitaţi să participe şi reprezentanţi ai industriei auto.
Dacă pentru Supra soarta este pecetluită, pentru alte două sportive de top japoneze destinul pare să le surâdă. Nissan GT-R şi viitorul Honda NSX vor fi singurii jucători japonezi pe segmentul supercar, iar întrebarea este până când?
Din păcate, fanii Toyota îşi pot lua gândul de la superbul Supra a cărui primă generaţie a debutat în 1986, reuşind să atragă numeroşi clienţi în Japonia şi Statele Unite. Disponibil numai în varianta coupe, modelul japonez rivaliza cu sportive de top precum Ford Mustang şi Chevrolet Camaro. Desprins din rădăcinile celebrei Celica Supra lansată în 1976, vehiculul de performanţă Toyota a fost produs până în anul 2002.