Opel grăbeşte lucrurile cu paşi bine calculaţi. După ce în urmă cu numai o lună a impresionat plăcut prin modul în care a ţinut să lanseze noua gamă Insignia la Salonul Auto de la Londra, acum aflăm că bomba pregătită pentru următorul eveniment de anvergură este a treia versiune a vârfului de gamă Opel.
„Modelul Sport Tourer este atletic, puternic şi deopotrivă elegant. Avem în faţă un automobil model de sine stătător, nu doar o simplă versiune break a sedanului Insignia”, afirmă Mark Adams, vicepreşedintele departamentului de design al GM Europe. Proaspătul Insignia va fi din nou cap de afiş, de această dată la Salonul Auto de la Paris.
În octombrie germanii vor lansa în premieră mondială versiunea break ce precede variantele de caroserie sedan şi hatchback dezvelite pe 22 iulie.
Denumită Sports Tourer, aceasta va beneficia de două noi motorizări, care fac din Insignia un model de clasă medie cu o ofertă foarte generoasă la capitolul propulsie.
Deşi producătorul s-a ferit să dea detalii, acesta a precizat că este vorba de un agregat diesel şi unul pe benzină ce se alătură gamei deja prezentate ce include propulsoarele CDTi de 2.0 litri de 110, 130 şi 160 de cai, respectiv benzină 1.6 litri de 115 cai putere, 1.8 litri de 140 cai putere şi turbo de 2.0 litri - 220 cai putere, 2.8 litri - 260 de cai putere.
Sports Tourer va fi comercializată în versiunile cu tracţiune faţă şi integrală, ultima fiind beneficiara noului sistem Adaptive 4x4. Modelul de familie din gama Insignia aduce în atenţie şi sistemul FlexRide aflat în combinaţie cu tehnologia Adaptive Stability Technology şi cea mai nouă generaţie de faruri adaptive AFL (Adaptive Forward Lighting).
Opel introduce pe Sports Tourer şi dispozitivul Front Camera System, care are menirea de a observa marcajele rutiere şi de a-l avertiza pe conducătorul auto în cazul în care acesta părăseşte involuntar carosabilul.
Versiunea break este mai lungă cu 80 mm faţă de sedanul Insignia, măsurând 4.91 metri lungime faţă de 4.83 metri, cât are berlina. Portbagajul, una din componentele esenţiale ale maşinii de familie, dispune de o capacitate de 540 de litri, volum care îl plasează pe Insignia Tourer pe locul secund în clasa medie după Ford Mondeo Sportbreak - 542 litri şi înaintea unor modele ca Mazda6 Wagon - 519 litri, Volkswagen Passat Variant - 513 litri, Renault Laguna Grand Tour - 508 litri şi Citroën C5 Tourer - 505 litri.
Opel va introduce pe piaţă noul Insignia Sports Tourer în primăvara anului viitor, preţurile nefiind comunicate.