Opel a petrecut un weekend de sărbătoare la propriu. Între 8 şi 10 august constructorul german a celebrat 40 de ani de la lansarea sportivei GT. Modelul a fost aniversat în cadrul unei manifestări deosebite, în fapt o competiţie destinată automobilelor clasice - Oldtimer Grand Prix, desfăşurate pe circuitul Nürburgring.
Cursa a aliniat la start 68 de exemplare rare din gama GT, alături de alte automobile de tradiţie din gama Opel: Omega Evo 500, Ascona 400 şi Manta 400 şi Commodore GS. De la eveniment nu au lipsit şi câteva exemplare din noua serie GT care se îndreaptă spre cel de al treilea an de carieră.
Introdus pe piaţă în anul 1968, Opel GT a rămas în memoria pasionaţilor de automobile sport prin linia exteriorului, dar mai ales prin performanţele ineditului coupe. Dintre acestea amintim cele 18 recorduri internaţionale, stabilite în 1972 cu o versiune dotată cu motor diesel care a reuşit să ruleze cu o viteză maximă de 197 km/h. GT diesel s-a remarcat şi la capitolul demaraj şi acceleraţie pe distanţa de 1.000 de metri. Modelul de serie, disponibil numai în versiunea coupe în două uşi a beneficiat şi de o variantă electrică - experimentală, care, pe perioada unor teste, reuşise să atingă o viteză de top de 188 km/h.
Cu o lungime de 4.113 mm, o greutate de 940 de kilograme şi două locuri la interior, sportivul coupe intra pe un segment neexploatat până atunci de manufacturierul german.
Opel a vândut peste 100.000 de unităţi GT din prima generaţie, ultimul exemplar ieşind pe liniile de producţie în anul 1973.
A doua generaţie a debutat în 2006, utilizând cele mai avansate tehnologii.
În prezent, Opel GT este un roadster echipat cu pavilion din material textil şi echipat cu un propulsor pe benzină de 264 de cai putere. Este singurul model Opel asamblat în S.U.A, acesta utilizând aceeaşi platformă cu Pontiac Solstice şi Saturn Sky.