BMW are o reputaţie de apărat. Compania vrea să demonstreze că nu degeaba şi nu întâmplător este lider pe sectorul premium. Arsenalul din dotare va fi completat cu automobile ce deschid noi orizonturi, în speţă, noi segmente de adresabilitate.
Surprizele se vor ţine lanţ în următorii cinci ani, perioadă în care germanii vor lansa o serie de vehicule inedite care să ţină trează atenţia consumatorilor din întreaga lume.
Deja au fost confirmate două noi modele, X4 şi Seria 2, la care se va alătura şi viitorul sedan cu gene de SUV, denumit generic PAS adică Progressive Activity Sedan.
Modelul anunţă apariţia unei noi clase de automobile crossover care se preconizează a fi, chiar pe acum, un produs captivant şi puternic. Proiectul ce a demarat de anul trecut va fi încununat cu un concept sau, în cel mai fericit caz, cu un model de serie, programat să debuteze în toamna anului viitor la Salonul Auto de la Frankfurt.
După ce în urmă cu câteva luni a fost surprins în Germania un prototip de teste, recent a fost zărit în Statele Unite al doilea model PAS. Nici de data aceasta nemţii nu au lăsat la vedere detaliile cheie ale maşinii, ele fiind acoperite total. Deşi este bine camuflată, partea din spate se înscrie în linia progresivă a ultimului X6, însă umerii coboară mai lin spre portbagaj. BMW doreşte să revoluţioneze piaţa automobilelor premium, însă poate cădea în aceeaşi capcană ca şi Mercedes cu modelul R-Klasse, care se zbate în anonimat.
Bavarezii acordă o importanţă deosebită acestui proiect, pentru a preîntâmpina un eventual impact negativ. Nu este încă foarte clar unde anume se va poziţiona viitorul PAS, însă, prin noul model se doreşte unirea a două segmente diferite într-unul singur. Crossoverul premium va combina toate avantajele oferite de un sedan şi un SUV, la care se adaugă tehnologiile de top.
PAS va utiliza platforma noii generaţii BMW Seria 5 Touring ce va fi lansată în 2010 sau 2011. Sedanul cu trup de SUV va dispune de sistemul de tracţiune integrală xDrive, motorizări V6 diesel şi pe benzină, unităţi hibride şi transmisie automată cu dublu ambreiaj.
Interiorul va fi configurat pentru patru sau cinci persoane şi se va remarca prin nivelul de confort şi dotări.