Volkswagen va pune monopol pe Salonul Auto de la Paris. Aici va prezenta în premieră absolută noua generaţie Golf. Aşa cum afirmasem într-un articol anterior, a şasea generaţie Golf a fost indentificată mult mai devreme, noul coupe Scirocco arâtând clar ce direcţie va urma cel mai popular şi apreciat model din lume în clasa compactă.
Săptămâna aceasta, Volkswagen a oferit toate detaliile legate de noul model, despre care producătorul numărul 1 din Europa spune că este cel mai bun Golf din toate timpurile.
Acesta va fi comercializat din luna octombrie la un preţ de bază de 16.500 de euro – preţ valabil pentru piaţa germană. Modelul va fi asamblat la uzina din Bruxelles la costuri de producţie mult mai mici decât actuala serie.
Volkswagen va economisi aproape 1165 de euro pentru fiecare exemplar în parte fabricat în Belgia ca urmare a regândirii procesului de producţie, a reducerii costurilor prin utilizarea de componente comune cu Golf V şi estimarea unui volum mai mare de vânzări.
Noul Golf impresionează în primul rând prin dotări. La capitolul motorizări nemţii pun la dispoziţie o paletă variată de agregate diesel şi pe benzină cuplate la transmisii manuale pentru versiunile de bază sau semiautomate cu dublu ambreiaj DSG în şase şi şapte trepte pentru cele care emit mai multe pretenţii.
Gama de motorizări este deschisă de unitatea pe benzină de 1.4 litri de 80 de cai putere, cu un consum mediu de 6.4 litri la 100 de kilometri. Acelaşi motor de 1.4 litri se va regăsi pe fişa tehnică în alte trei variante de putere: 102 CP, 122 CP şi 160 CP – propulsor al cărui consum mediu declarat este de 6.3 litri/100 km, cu 1.6 litri mai puţin în raport cu consumul obţinut de vechiul motor de 150 de cai.
La capitolul agregate diesel, Volkswagen Golf oferă, începând cu această nouă generaţie, motoare echipate cu tehnologie common-rail, ceea ce le face mai silenţioase, economice şi ecologice faţă de unităţile TDI aflate pe Golf V.
Pentru diesel există trei opţiuni: unităţile de 110 cai putere, 140 de cai şi vârful de gamă 170 de cai. Germanii anunţă că versiunile de faţă sunt optimizate, iar consumul mediu ce nu depăşeşte 5 litri de combustibil la 100 de kilometri parcurşi.
Din punct de vedere estetic, Golf VI vine cu unele noutăţi la secţiunea frontală, unde dispune de noi blocuri optice, grilă motor, şi priză de aer centrală. Spatele adoptă blocuri optice mai puţin originale, ele fiind inspirate de versiunea Facelift a modelului Touareg.
Linia generală a maşinii este aproape identică cu cea a vechiului Golf, în schimb interiorul vine cu o serie de modificări notabile, dar care se regăsesc şi la Scirocco. Habitaclul dispune de materiale mai calitative, o planşă de bord nouă, instrumentar de bord iluminat în culoare albstru-violet, iar schimbătorul cutiei de viteze are o poziţie mai înaltă pentru un condus mai agreabil.
Pe fişa tehnică a noului Golf VI figurează şapte airbaguri, direcţie asistată la parcare, un nou sistem ESP şi două dispozitive ce se regăsesc pentru prima dată la un model de clasă compactă, ACC (automatic distance control) şi DCC (adaptive chassis control). Prima generaţie Golf a fost lansată în 1974, iar până în prezent au fost comercializate la nivel global 26 milioane de exemplare, fiind cel mai bine vândut model din Europa şi al treilea din lume după Toyota Corolla şi Ford F-150.
( 9 aug 2008, 11:57:42