Lexus este una din puţinele alternative în clasa premium la adresa mărcilor germane care merită mai mult decât o simplă studiere din exterior.
Înainte de a fi lansat în 1989 ca producător de automobile de lux, compania mamă Toyota a cheltuit peste 1 miliard de dolari în doar şase ani, cât a durat dezvoltarea noului brand Lexus - astăzi al patrulea constructor de automobile premium din lume.
Pentru anul 2008, marea provocare o reprezintă creşterea influenţei pe piaţa europeană, aici unde marca de lux niponă se află la mare distanţă de principalii săi rivali Audi, BMW şi Mercedes.
În clasa medie, Lexus este reprezentat de modelul ce este disponibil în versiunile GS 300, GS 450h şi GS 460.
Din acest an, fiecare model în parte dispune nu numai de îmbunătăţiri estetice, dar şi tehnice. La exterior japonezii au aplicat câteva retuşuri subtile în dreptul spoilerelor, oglinzile retrovizoare includ acum semnalizatore, iar grila motorului primeşte un cadru cromat ce se asortează ornamentului fixat pe blocurile optice faţă. În ceea ce priveşte partea tehnică, noutăţile sunt importante şi merită menţionate. Mai întîi de toate, în cadrul gamei GS îşi face loc un nou model GS 460, care în locuieşte pe GS 430. Noul vârf de gamă este echipat cu un motor V8 cuplat la o transmisie automată în 8 trepte, prima de acest fel din lume.
Unitatea de 4.6 litri pe benzină generează 347 de cai putere şi un cuplu motor de 460 Nm. Demarajul de la 0 la 100 de km / h se execută în 5.8 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 de kilometri pe oră.
Deşi este un motor de litraj mai mare, dar şi mai puternic, noul propulsor V8 consumă în medie cu 0.4 litri mai puţin 100 de kilometri parcurşi faţă de motorul de pe vechiul GS 430.
Versiunea de bază GS 300 beneficiază şi ea de un agregat optimizat ce are nevoie de 9.6 litri de combustibil la 100 km, iar emsiile de dioxid de carbon au fost reduse până la nivelul de 226 de grame pe kilometru.
Versiunile restilizate Lexus GS vin echipate în standard cu sistemul VDIM, managementul integrat al parametrilor dinamici ai vehiculului, şi suspensia adaptivă variabilă AVS cu trei nivele de setări: sport, normal şi confort.
În plus, versiunile GS 460 şi GS 450h mai dispun în echipare de bază de direcţie asistată cu raport de multiplicare variabil, VGRS, prezentă pe un şasiu de tip activ ce conferă agilitate, reduce balansul la virajare şi ajută la abordarea mai fermă a curbelor.