Corvette dispune de toate ingredientele necesare pentru a prelua şefia sectorului sportivelor în elita mondială a maşinilor cu sute de cai putere.
Apariţia noului model ZR1 poate fi considerat un moment de cotitură în istoria constructorului de peste ocean. Pentru prima dată din 1953 încoace, americanii pot ameninţa şi măcina concurenţi de renume ca Aston Martin, Ferrari şi Porsche.
Creatorii acestui supercar, inginerii Chevrolet, au mai mult decât cuvinte de admiraţie despre ZR1, iar motivul central ce stă la baza acestei laude de sine este agregatul LS9.
Motorul este posesorul unui excepţional raport putere-masă de 100 cai putere/litru, superior unor bolizi precum Porsche 911 GT2, Ferrari 599 şi Lamborghini LP640. Motorul cu o cilindree de 6200 cmc este capabil să genereze 620 CP la 6500 de rotaţii pe minut şi un cuplu torsional incredibil pentru un motor pe benzină: 823 Nm la 4000 rpm.
Performanţele ar fi fost cu mult mai discrete dacă sub capotă nu îşi făcea loc şi un turbo-compresor Eaton. Corvette susţine că ZR1 poate rula cu o viteză maximă de 320 de km/h, deşi pe vitezometru stă scris 220 mph (370 de kilometri pe oră), însă testele au demonstrat că bolidul american poate atinge 330 km/h.
ZR1 cântăreşte 1519 kg, este cel mai puternic automobil produs vreodată de Corvette, dar la fel de conservator în design ca nobilul C6.
Americanii au folosit din abundenţă fibra de carbon prezentă pe capotă, spoiler, acoperiş pentru a reduce greutatea maşinii şi implicit a creşte performanţele acesteia.
ZR1 este încălţată cu pneuri pe măsura performanţelor sale: 285/30ZR19 pe puntea faţă şi 335/25ZR20 pe puntea spate. Suspensiile reglabile ce echipează trenul de rulare utilizează un sistem magnetic similar modelului Ferrari 599, iar frânele ceramice de dimensiuni impresionate poartă semnătura Brembo.