Volkswagen nu se grăbeşte să înlocuiască actuala serie Polo. Nu are niciun motiv serios să o facă. Interesul constant arătat de consumatori pentru micul autoturism îndepărtează eventualele decizii pripite luate sub presiune. Totuşi actuala generaţie nu va sta la nesfârşit pe o piaţă aflată în continuă dezvoltare.
În iunie 2009 va intra în acţiune noua generaţie, cea de-a cincea, despre care Volkswagen s-a decis să ne vorbească. Viitorul Polo va păstra tema unui automobil ce se doreşte a fi un punct de reper în segmentul din care face parte.
Inspirat din linia conceptelor Up!, noua generaţie a subcompactei germane nu va aduce nimic senzaţional în design. În schimb, la partea tehnică situaţia este una complet diferită. Polo va fi primul model din clasa B echipat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj în şapte rapoarte.
Motoarele axate pe scăderea emisiilor de gaze, concomitent cu creşterea semnificativă a puterii, vor respecta normele Euro 5. Gama va fi formată din trei unităţi diesel de 75, 90 şi 105 cai putere la care s-ar poate adăuga o versiune de vârf de 135 CP. Familia benzinelor începe cu agregatele de 1.2 litri de 60/ 70 cai putere şi continuă cu unităţile 1.4 litri de 85 CP, 1.2 litri biturbo de 105 CP şi impresionantul propulsor de 1.6 litri şi 170 CP disponibil pe o versiune sport.
Estetica viitorului Polo va fi complet diferită faţă de cea actuală. La partea frontală se va renunţa la blocurile optice cu un contur rotunjit fiind adoptate faruri angulare, o grilă motor mai simplă şi o priză de aer centrală ce va ocupa o suprafaţă semnificativă. Linia pavilionului va fi profilată ceva mai sportiv, iar trenul rulant va beneficia de unele componente din fişa lui Golf VI.
Construită pe o platformă modernă, a cincea generaţie Polo va veni cu câteva dotări în premieră pentru clasa mini: direcţie asistată hidraulic, discuri de frână pe ambele punţi, suspensii multi-link. Sunt plănuite cinci versiuni de caroserie: compactă, coupe-cabrio, crossover, van pentru Europa şi sedan pentru China. Din peisaj nu va lipsi un model sportiv cu emblema GTI şi varianta economică BlueMotion.