Mazda are toate şansele să devină foarte populară printre europenii care s-au săturat de Mondeo, Passat. Este un răspuns pe măsură la adresa noilor Renault Laguna Tourer sau Honda Accord Tourer.
Din această primăvară, mai exact din luna aprilie, brandul japonez a luat cu asalt pieţele bătrânului continent cu modelul break al noii generaţii Mazda6, despre care spune că oferă o experienţă vibrantă.
Comparativ cu vechea serie, Mazda6 Combi a crescut mult în dimensiuni dar şi la capitole precum securitate activă şi pasivă, calitatea interiorului şi dinamica motoarelor.
În ciuda faptului că numărul centimetrilor au sporit, greutatea maşinii a scăzut, numărul de kilograme dat jos nefiind derizoriu. Versiunea break s-a debarasat de fix 50 de kilograme, aspect ce se va reflecta direct în consumul de carburant. Pasagerii se bucură de un habitaclu mult mai generos, confortul fiind de nivelul clasei D.
Noul Mazda6 Combi este mai lung cu 75 de mm, mai lat cu 15 mm şi mai înalt cu 10 mm, faţă de vechea generaţie. Volumul portbagajului are o valoare maximă impresionată de 1.751 de litri, când bancheta din spate este pliată, oferind astfel o capacitate suplimentară de stocare a bagajelor.
La partea de motorizare vor fi oferite aceleaşi unităţi ca şi pe Mazda6 Sedan, trei unităţi pe benzină şi un singur diesel, o unitate de 2.0 litri MZR-CD-turbo, toate optimizate pentru a satisface normele actuale de poluare, dar şi cerinţele în materie de consum. Motorizarea de bază este agregatul de 1.8 litri ce produce 120 CP şi are un consum mediu de 7.0 litri benzină. Urmează propulsorul de 2.0 litri de147 cai putere obţinuţi la 6.500 rpm. Vârful gamei este motorul de 2.5 litri ce furnizează 170 cai putere la 6000 rpm şi consumă 8.2 litri la 100 de kilometri. Dieselul oferă 140 de cai putere disponibili la 2000 rpm şi un cuplu de 330 Nm.
Consumul declarat de constructor pentru unitatea pe motorină este de 5.7 litri la 100 de kilometri.
Noua Mazda6 Combi costă în România între 21.290 de euro (TVA inclus) şi 31.490 de euro (TVA inclus).